لینک های دسترسی

Breaking News

دونالدترمپ، حلول ماه رمضان را به مسلمانان جهان تبریک گفت


دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا روز سه شنبه در پیامی به مناسبت فرا رسیدن ماه رمضان گفت که ما در ایالات متحده از این موهبت برخوردار هستیم که زیر یک قانون اساسی، که از آزادی مذهبی پشتیبانی می‌کند و به انجام مناسک مذهبی احترام می‌گذارد، زندگی می‌کنیم.

در متن این پیام، که در صفحه فیسبوک وزارت خارجه آمریکا به زبان فارسی منتشر شده آمده است "من، همزمان با برآمدن ماه امشب، بهترین درودها و آرزوهایم را به همهٔ مسلمانانی که در ایالات متحده و در سراسر جهان ماه رمضان را گرامی می‌دارند، تقدیم می‌کنم."

در این پیام ماه رمضان را "زمان تأمل و درون اندیشی با هدف ژرف بخشیدن به رشد معنوی انسان و تازه کردن حس قدرشناسی برای موهبت های فراوان خداوند" خوانده شده است.

در پیام رئیس جمهور امریکا آمده است "آنان که به مناسک ماه رمضان عمل می‌کنند با رعایت این روحیهٔ سپاسگزاری و اندیشیدن می‌توانند جوامع محلی ما را توانمند سازند، به نیازمندان کمک کنند، و نمونه‌های خوبی از شیوهٔ مقدس زیستن باشند."

در ادامۀ پیام در صفحۀ رسمی وزارت خارجۀ ایالات متحده آمده است "قانون اساسی ما تضمین می‌کند که مسلمانان می‌توانند مطابق با آن چه وجدان‌شان دستور می‌دهد و بدون دخالت دولت، رمضان را گرامی بدارند. با این کار قانون اساسی همچنین فرصت‌های گوناگونی را برای همهٔ امریکایی‌ها فراهم می‌آورد تا درک‌شان را از روح انسان ژرف‌تر کنند."

آقای ترمپ گفته است "در حالی‌که افراد بسیار زیادی یک‌پارچه می‌شوند تا رمضان را گرامی بدارند، ملانیا و من هم به آنها می‌پیوندیم تا حلول یک ماه مبارک را آرزو کنیم. رمضان مبارک."

XS
SM
MD
LG