لینک های دسترسی

Breaking News

نامزدی احتمالی سوزان رایس به سمت وزارت خارجه ایالات متحده


جان مکین سناتور جمهوریخواه از ایالت اریزونا در مصاحبه خود با شبکه تلویزیون فاکس گفت سوزن رایس مستحق آن است تا برایش فرصت داده شود که دلایل خود را در مورد اظهاراتش در رابطه به حمله بر قونسلگری امریکا در بنغازی ارائه دارد. ولی مکین می گوید که مشکل، سوزن رایس نبود بلکه رئیس جمهور ایالات متحده امریکا بود که در مورد دخالت دهشت افگنی در این حله مردم را فریب داد.

این اظهارات مکین مغایر اظهارات قبلی اش می باشد که گفته بود سوزن رایس قابلیت جانشینی هلری کلنتن وزیر خارجه را ندارد که قرار است بزودی وظیفه اش را ترک کند.

مکین گفت هر آنچه لازم باشد انجام خواهد داد تا مانع نامزدی احتمالی رایس در این سمت شود.

سوزان رایس طی مصاحبه بتاریخ شانزدهم سپتمبر در رابطه به حمله در قونسلگری امریکا در بنغازی گفته بود که ناشی از خشونت ها بخاطر نشر ویدیوی توهین به پیغامبر اسلام در یوتیوب بود. در آن حمله سفیر کریس ستیفنز و سه تن دیپلومات دیگر ایالات متحده امریکا کشته شدند.

جمهوریخواهان رایس را متهم به پرده پوشی حقیقت نمود. اما خانم رایس گفت اظهارات وی به اساس معلومات استخباراتی بود که بعدا بی اعتبار ثابت شد.

در هر حال اظهارات مکین راه را برای نامزدی احتمالی سوزان رایس به سمت وزارت خارجه امریکا باز ساخت.

چنین معلوم می شود که خانم رایس اولین انتخاب رئیس جمهور اوباما به این وظیفه باشد.

جان مکین منحیث جمهورخواه ارشد در کمیته خدمات نظامی سنا صلاحیت قابل ملاحظه در قسمت بازپرسی وی دارد.

در همین حال سناتور لندزی گراهام، دوست نزدیک جان مکین، عضو دیگر کمیته خدمات نظامی مجلس سنا می گوید که هنوز هم شک دارد که قصر سفید ارتباط مستقیم دهشت افگنی بر قونسلگری امریکا در بنغازی را پرده پوشی کرد تا رای دهنده گان طرز کاری رئیس جمهور اوباما را در مورد امنیت ملی مورد سوال قرار ندهند. اما لندزی نیز می خواهد که به رایس فرصت داده شود تا دلایل خود را ارائه نماید.

چنین پنداشته می شود که دلیل تغییر ماهرانه لحن جمهوریخواهان شاید جر و بحث های داخلی خود حزب باشد که تا کدام حد با دموکرات ها مخالفت نشان دهند.

در انتخابات ماه نومبر دموکرات ها توانستند که اکثریت را در سنا حفظ کنند. این امر موضوع را برای جمهوریخواهان مشکل می سازد که کسی را که رئیس جمهور نامزد می نماید آنها رد نمایند.
XS
SM
MD
LG