لینک های دسترسی

Breaking News

ساحۀ وسیع در شمال کالیفورنیا طعمۀ حریق شد


یک آتشسوزی گسترده و مهیب در ایالت کالیفورنیای امریکا، تا حال ۱۱ نفر را هلاک و بیش از ۱۰۰ تن دیگر را مجروح ساخته است. این آتشسوزی هولناک، شب یکشنبه در یک منطقۀ شمال ایالت کالیفورنیا آغاز گشت. پولیس، هزاران نفر را از ساحۀ آتشسوزی به مناطق امن منتقل ساخته است.

ماۀ اکتوبر اوج فصل آتش سوزی در ایالت کالیفورنیا می باشد. آتشسوزی که در حال حاضر جریان دارد، تا حال حدود ۲۵۰۰۰ هکتار زمین را تخریب کرده و بیش از ۱۵۰۰ خانه و ساختمان های تجارتی را از بین برده، و حدود ۲۰۰۰۰ نفر را بیجا ساخته است.

تلاش ها برای خاموش ساختن این آتشسوزی جریان دارد، اما این که چه مدت زمانی را دربر خواهد گرفت، معلوم نیست. مقامات گفته اند که رقم خسارات و تلفات ناشی از این حریق، ممکن افزایش پیدا کند.

پس از شعله ور شدن این آتش، در مناطق نپا، سونوما و یوبای ایالت کالیفورنیا، حالت اضطرار اعلام شده است. مقامات میگویند که ناوقت شب یکشنبه چهارده واقعۀ حریق همزمان رخ داد و با کمک بادها به سراسر منطقه سرایت کرد.

بزرگترین آتشسوزی در منطقۀ نپا جریان دارد. نپا با داشتن تاکستانها شهرت زیاد دارد. به گفتۀ مقامات، در حال حاضر رسیدگی به این آتش سوزی تنها از طریق هوا امکان پذیر میباشد. در کنار تیم های نجات، گارد ملی ایالت کالیفورنیا نیز در عملیات نجات مردم همکار شده است.

مایک پنس، معاون رئیس جمهور ایالات متحده که در حال بازدید از ایالت کالیفورنیا می باشد، نیز گفته است که حکومت مرکزی در همکاری با کالیفورنیا و آسیب دیدگان این حریق قرار دارد.

در کنار آتش سوزی فعلی در شمال ایالت کالیفورنیا، مقامات هشدار داده اند که جنوب این ایالت نیز با شدت گرفتن باد موسوم به سنتا انا، با خطر آتش سوزی روبروست. مقامات محل، باشندگان سراسر ایالت کالیفورنیا را در حالت آماده باش قرار داده و از آنان خواسته اند که در صورت ضرورت آمادۀ بیرون شدن از نقاط خطرناک باشند.

XS
SM
MD
LG