لینک های دسترسی

Breaking News

کانگرس امریکا از مسئولان فیسبوک بازخواست میکند


مارک زاکربرگ، که ایجاد کنندۀ شبکۀ اجتماعی فیسبوک میباشد، ریاست اجرائیۀ شرکت فیسبوک را نیز برعهده دارد
مارک زاکربرگ، که ایجاد کنندۀ شبکۀ اجتماعی فیسبوک میباشد، ریاست اجرائیۀ شرکت فیسبوک را نیز برعهده دارد

به دنبال افشاگری در مورد این که شرکت سیاسی کامبریج انالیتیکا به پست ها و سوابق حدود ۸۷ ملیون کاربر شبکه اجتماعی فیسبوک در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ دسترسی حاصل کرده بود، مارک زاکربرگ، رئیس اجرایی شبکۀ فیسبوک، در این هفته با پرسش های جدی اعضای کانگرس مواجه می گردد.

رؤسای دو حزب کمیتههای انرژی و تجارت مجلس نمایندهگان امریکا گفته اند که این اجلاس استماعیه یک فرصت عمده برای آن خواهد بود تا روی مسئله "مصونیت حریم شخصی" روشنی انداخته شود و به امریکاییها کمک خواهد کرد تا بهتر بفهمند که با اطلاعات خصوصی شان در شبکه انترنت چی اتفاق میافتد. کمیتههای تجارت و عدلی مجلس سنای امریکا نیز مارک زاکربرگ را فراخوانده اند. کانگرس به دنبال پاسخ ها خواهد بود – نه عذرخواهی ها.

مسولین فیسبوک درمورد نقشی که تبلیغات فیسبوک درانتخابات سال ۲۰۱۶ ایفآ کرد، با پرسش های دشواری مواجه اند اما میزان نقشی که کامبریج انالیتیکا ایفـا کرد، زاکربرگ را برای نخستین بار با قانونگذاران مواجه ساخت.

با دست یافتن به اطلاعات، کامبریج انالیتیکا معلومات در مورد باورهای سیاسی و مذهبی کاربران، رویدادهایی که در آن حضور داشتند، و پست هایی که میلیون ها نفر از کاربران فیسبوک در صفحات خود درج کرده بودند، را بدست آورد.
قانونگذاران می خواهند بدانند که با تعهد به کاربران که برنامه های شخص سوم صرف به اطلاعات مورد نیاز دسترسی داشته باشند، آیا فیسبوک توافقنامه تجارتی سال ۲۰۱۱ با دولت فدرال را نقض کرده است یا خیر.

در حالی که فیسبوک در صورت اثبات تخلف کاری، جریمه های بزرگی خواهد پرداخت، کانگرس به دنبال چگونگی حفظ حریم شخصی کاربران فیسبوک در آینده نیز خواهد بود. مارک زاکربرگ احتمالا با دور دوم پرسش ها در برابرهیئت مجلس نمایندگان نیز روبرو خواهد شد.

XS
SM
MD
LG