لینک های دسترسی

Breaking News

بیم جمهوریخواهان در ایالات متحده از بابت انتخابات آینده


رای دهندگان امریکایی، در ماه نوامبر برای انتخابات میان دوره یی کانگرس، که در هردو مجلس آن کنترول جمهوری خواهان در خطر است، به پای صندوقهای رای می روند. نتایج این انتخابات می تواند پیامد جدی برای رئیس جمهور ترمپ داشته باشد، و این موضوعی است که رئیس جمهور نیز به آن ملتفت است.

در یک گردهمایی که به نحوۀ کمپاینهای انتخاباتی برگزار گردیده بود، رئیس جمهور ترمپ ملامتی را به دوش حزب مخالف دموکراتها افگند. ترمپ در پیوند به انتخابات آینده گفت که "رای دادن به دموکراتها در نوامبر متناسب به رای دهی به سرحدات باز و جرم و جنایت است. بسیار ساده."

ترمپ در صدد بر آمده است تا حامیانش را در انتخابات برای کانگرس در نوامبر که در آن دموکراتها توقع دست آوردهای زیادی را دارند، ترغیب کند.

دموکراتها به کمک تام ستیر، که یک فرد ملیاردر است، منسجم می شوند. او توقع می برد که دموکراتها بتوانند مجلس نمایندگان را بدست بیاورند و به این ترتیب سال آینده زمینه برای استیضاح رئیس جمهور میسر گردد.

تام فورتیر، تحلیل گر از مرکز پالیسی دوحزبی می گوید که سطح پایین محبوبیت کارکردگی های رئیس جمهور در میان مردم، جمهوریخواهان را در انتخابات میان دوره یی نوامبر، آسیب پذیر می سازد.

علاوتا، تعداد زیاد اعضای جمهوری خواه کانگرس اعلام کرده اند که امسال تقاعد می کنند، این کار نیز روزنه ای را برای موفقیت دموکراتها باز می کند.

بل گالستن کارشناس در بروکنگيز انستتیوت به این باور است که برای جمهوریخواهان حتی از دست دادن یکی از مجالس کانگرس به قیمت گزافی تمام خواهد شد و برای رئیس جمهور عواقب سیاسی زیادی را در قبال خواهد داشت.

توقع می رود که دونالد ترمپ بخش زیاد وقت خویش را صرف ادامه کمپاین های خویش کند.

انتخابات امریکا
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:11 0:00

XS
SM
MD
LG