لینک های دسترسی

Breaking News

میراث کارنامه های مارتین لوتر کینگ، ۵۰ سال پس از مرگ او


در این هفته در ایالات متحدۀ امریکا، از پنجاهمین سال ترور مارتین لوتر کینگ، رهبر جنبش مدنی سیاه پوستان یاد بود به عمل می آید.

استراتیژی عدم خشونت کینگ در مبارزۀ مدنی اش، همیشه ماندگار و الهام بخش خوانده شده است. میراث اعتراض حق طلبانۀ و عاری از خشونت مارتین لوتر کینگ، هنوز هم در میان جوانان امریکایی زنده است.

مارتین لوتر کینگ با راهپیمایی حقوق مدنی در امریکا شناخته شده است. با فلسفه او از عدم خشونت، مارتین لوترکینگ راه پیروزی دو قانون مهم امریکا را در قرن بیستم باز کرد. قانون حقوق مدنی سال ۱۹۶۴ و حق رای دهی سال ۱۹۶۵ از دست آورد های مارتین لوتر کینگ اند. از کشته شدن او پنجاه سال میگذرد، اما تا هنوز هم داکتر کینگ الگوی زنده گی بسیاری از امریکایی ها میباشد.

یکی از جوانانی که از میراث مارتین لوترکینگ پیروی میکند، میگوید که "او به من دوست داشتن را یاد داد و مرا به عدم خشونت رهنمایی کرد که تا چی حد موثر است، زیرا برای او موثر واقع شده بود."

یکی از فعالین شاگردان میگوید او در راهپیمایی زنان و راهپیمایی "برای زنده گی ما" شرکت نمود که از راهپیمایی مارتین لوترکینگ برای حقوق مدنی الهام گرفته است.

در بزرگترین راهپیمایی مدنی به رهبری مارتین لوتر کینگ حدود ۲۵۰ هزار نفر شرکت کرده بودند. داکتر کینگ در همان راهپیمایی، سخنرانی معروف "رویایی آزادی و برابری" را ایراد کرد.

میراث مارتین لوترکینگ
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:49 0:00

XS
SM
MD
LG