لینک های دسترسی

Breaking News

وزیر خارجۀ امریکا: داعش تلاش ظهور دوباره را دارد


رکس تلرسن، وزیر خارجۀ ایالات متحده میگوید که داعش هنوز هم یک تهدید جدی در برابر جهان است. آقای تیلرسن که به روز سه شنبه در یک نشست ائتلاف بین المللی ضد داعش در کویت صحبت میکرد، هشدار داد که گروه دولت اسلامی تلاش دارد تا دوباره در شرق میانه ظهور کند و به نقاط جدید گسترش پیدا کند.

حکومت تحت رهبری رئیس جمهور دونالد ترمپ نگران است که گویا توجه ائتلاف بین المللی ضد داعش از هدف اصلی اش که از بین بردن این گروه است، منحرف شده، و این نگرانی هر روز در واشنگتن قوت میابد. به همین دلیل، وزیر خارجه امریکا امروز به اعضای این ائتلاف گفت تا دوباره بر هدف اصلی خود توجه کنند.

آقای تلرسن همچنان هشدار داد که گروه داعش ممکن در ساحات آزاد شدۀ عراق و سوریه دوباره ظهور پیدا کند. آقای تلرسن از افغانستان نیز یاد آور شد و گفت که این گروه در کشورهای چون افغانستان تلاش دارد تا لانه های امن خود را مصؤن بسازد.

ریکس تلرسن، که در یک نشست ائتلاف بین المللی ضد داعش در کویت صحبت میکرد، گفت که ختم عملیات های محاربوی علیۀ داعش، به این معنی نیست که ایالات متحده و متحدینش به هدف خود که شکست این گروه میباشد، نایل شده اند.

وزیر خارجۀ امریکا به همتایان خود گفت: "مواد توافق این ائتلاف بر عزم مشترک ما بخاطر ادامۀ تلاش ما تا زمان شکست کامل گروۀ داعش تاکید دارد و دیدگاه ما را در مورد نقش آیندۀ این ائتلاف و همکاری مشترک ما، تبارز میدهد."

وزیر خارجۀ ایالات متحده در حالی در مورد ظهور مجدد گروۀ داعش هشدار میدهد که جیم متیس، وزیر خارجۀ ایالات متحده نیز روز گذشته گفت که مبارزه علیۀ این گروه پایان نیافته است.

در نشست امروز در کویت، وزیر خارجۀ ایالات متحده همچنان اعلام کرد که واشنگتن ٢٠٠ میلیون دالر را به هدف تامین ثبات نقاط ازاد شده در سوریه اختصاص داده است. آقای تیلرسن در حالی از تعهد ٢٠٠ میلیون دالری خبر داد که حکومت ترکیه با ابراز نگرانی، گفته است که واشنگتن باید بر کمک های خود برای ملیشه های کرد در سوریه غور مجدد کند.

واشنگتن از آغاز جنگ سوریه در سال ٢٠١١ تا حآل ٧.٩ میلیارد دالر را در چارچوب کمک های بشری با آسیب دیدگان در سوریه کمک کرده است.

XS
SM
MD
LG