لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ یافته های کمیتۀ کانگرس را، ثبوت بیگناهی خود خواند


کمیتۀ استخبارات مجلس نمایندگان امریکا، نتایج بررسی هایش را در مورد مداخلات روسیه در انتخابات ایالات متحده اعلام داشت و گفته به این نتیجه رسیده که روسیه بر نهاد های سیاسی امریکا، حملات سایبری انجام داده، اما کدام سازشی بین روسیه و کمپاین ترمپ وجود نداشته است.

رئیس جمهور ترمپ در تویتر خود، از یافته های این بررسی استقبال کرده، و ادعای بی گناهی کرده است. اما دموکرات ها گفته اند که کمیتۀ استخبارات کانگرس تحت رهبری جمهوریخواهان در دفاع از امریکا بدون انجام تحقیقات جدی روی این پروسه، ناکام مانده است.

مایک کانوی، یک نمایندۀ ایالت تکزاس در کانگرس، مسولیت تحقیقات را بر عهده داشت. او میگوید کمیته استخبارات کانگرس بعد ازین هیچ گواه دیگری را مورد بازجویی قرار نمیدهد، و گزارش ۱۵۰ صفحه یی را امروز به دموکرات ها خواهد سپرد.

کانوی میگوید هیچ نوع شواهدی درمورد دخالت روسیه وجود ندارد، اما قضاوت های نادرست و ملاقات های نامناسب میان افراد مرتبط به ترمپ، صورت گرفته است. این گزارش در تضاد با یافته های استخبارات امریکا بوده که نشان میدهد پوتین نامزدی ترمپ به ریاست جمهوری را ترجیح داده است.

کمیتۀ استخبارات مجلس سنا نیز دخالت روسیه را مورد تحقیق قرار داده است و قرار است گزارش دو حزبی را درمورد مصونیت انتخابات، در هفته های آینده نشر کند.

تحقیقات کانگرس جدا از تحقیقات جنایی رابرت مولر، یک سارنوال ارشد امریکا است. سه کمیته کانگرس امریکا در حال حاضر در مورد دخالت روسیه در انتخابات امریکا و تماسهای دستیاران ترمپ با روسیه تحقیقات می نمایند. ولی رئیس جمهور ترمپ مکررا این اتهامات را رد کرده و بی بنیاد خوانده است.

XS
SM
MD
LG