لینک های دسترسی

Breaking News

انتقاد روسیه از معاملۀ سلاح بین ایالات متحده و اوکراین


ایالات متحدۀ امریکا میخواهد سلاح های مرگبار را در اختیار اوکراین قرار دهد تا آن کشور بتواند قوت دفاعی اش را بالا ببرد.

اما مقامات روسیه امروز هشدار دادند که تصمیم ایالات متحده مبنی بر دادن اسلحه به اوکراین، خطرناک است، زیرا این کار، گویا کیف را ترغیب میکند تا در شرق اوکراین از نیرو کار گیرد و در نتیجه "باعث خونریزی های بیشتر" خواهد شد.

وزارت خارجۀ امریکا دیروز جمعه اعلام داشت که ایالات متحده، قابلیت هایی گستردۀ دفاعی را در اختیار اوکراین قرار خواهد داد تا کیف بتواند از حاکمیت ملی اش دفاع کند. در اعلامیه همچنان آمده است که این کمک امریکا، کاملاً جنبۀ دفاعی را دارد.

حکومت اوکراین، در شرق آن کشور، با جدایی طلبان تحت حمایت روسیه درگیر جنگ است. به گزارش آژانس دولتی تاس، وزارت خارجۀ روسیه گفته که تصمیم ایالات متحده، یک بار دیگر معاهدات مینسک را صدمه میزند.

تلویزیون ای بی سی گزارش داده است محمولۀ دفاعی امریکا به اوکراین، ۴۷ میلیون دالر ارزش داشته که در آن ۲۱۰ میزایل های ضد تانک، و ۳۵ دستگاه پرتاب کننده شامل است. اما وزارت خارجۀ ایالات متحده این خبر را تصدیق نکرده که گویا این اسلحه شامل محموله باشند.

دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، خواستار روابط خوب با مسکو میباشد، اما معاملۀ سلاح با کیف، یک مانع عمده فراسوی این روابط شمرده میشود.

در آغاز ماه روان، رکس تیلرسن، وزیر خارجۀ ایالات متحده، روسیه را هشدار داد که مسئلۀ اوکراین، یگانه مانع بهبود روابط میان واشنگتن و مسکو است.

XS
SM
MD
LG