لینک های دسترسی

Breaking News

نگرانی های امریکا از بابت گزارش های تازۀ حملات کیمیاوی در سوریه


ایالات متحده از روسیه خواسته است تا به صورت فوری به حمایت بی قید و شرط خود از حکومت سوریه خاتمه بخشیده و با جامعه بین المللی همکاری کند تا جلو حملات بیرحمانۀ سلاح کیمیایی در سوریه گرفته شود.

دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا، در تویتر اش گفته که اگر اوباما در موقع اش علیه رژیم اسد اقدام میکرد، حال اوضاع چنین آشفته نمیبود. ترمپ در این تویتر خود، بشار الاسد را یک حیوان خوانده است.

ایالات متحده می گوید در نهایت، این روسیه است که باید مسئولیت حملات بیرحمانه و بیشمار علیه مردم سوریه را برعهده بگیرد. اما روسیه و حکومت سوریه، هردو، ادعای حمله کیمیایی را رد می کند و آن را دروغین و ساختگی می خوانند.

هیدر نورت سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده طی بیانیه گفت ایالات متحده به تعقیب گزارش های تکان دهنده حمله کیمیایی در شهر دومای سوریه در حومه دمشق که هدف آن یک شفاخانه بود، أوضاع را مورد بررسی قرار داده است.

خانم نورت افزود: "رژیم اسد و حامیانش باید مسول شناخته شوند و از هر نوع حملات بیشتر باید بصورت فوری جلوگیری به عمل آید."

از سوی دیگر جنرال یوری ایفتسشینکو، مسول نهاد روسیه برای آشتی جوانب در گیر جنگ، معلومات در مورد حمله کیمیایی را قاطعانه رد کرده گفت پس از آزادی دوما از چنگ شورشیان، "ما آماده این استیم تا بصورت فوری متخصصین روسی در امور دفاعی بیالوژیکی، کیمیایی و تششعات را بفرستیم تا سوابقی را جمع آوری کنند که تائید خواهد کرد که این ادعا ها ساختگی است."

ناظرین حقوق بشر سوریه می گویند حد اقل هشتاد نفر در این حمله جان باخته اند، به شمول چهل تن که از اثر خفه شدن تلف گردیدند.

به أساس بیانیه مشترک جامعه طبی امریکایی سوریه و نهاد امدادی دفاع ملکی بیشتر از ۵۰۰ تن در اثر حمله کیمیایی شدیداً بیمار شده اند و گفته می شود که اکثریت بیماران، زنان و أطفال استند.

تصاویر تکان دهندهای از اجساد و قربانیان در شهر دوما سوریه در حومه دمشق منتشر شده که به گفته امدادگران و گروههای طبی بر اثر خفگی ناشی از یک حمله کیمیایی جان داده اند.

XS
SM
MD
LG