لینک های دسترسی

Breaking News

تازه شدن طرح ایجاد دیوار بر مرز ایالات متحده – مکسیکو


رکس تیلرسن وزیر خارجۀ امریکا و انریکه پنینیتو رئیس جمهور مکسیکو
رکس تیلرسن وزیر خارجۀ امریکا و انریکه پنینیتو رئیس جمهور مکسیکو

رکس تیلرسن، وزیر خارجۀ امریکا میگوید مهاجرین، ارزش عظیمی را برای ایالات متحده به ارمغان آورده اند، اما حکومت ایالات متحده فاقد یک دسپلین خوب برای تنظیم افرادیست که برای زندگی کردن به امریکا می آیند.

آقای تیلرسن این مطلب را به روز جمعه در مکسیکو بیان داشت. وی در نشست مشترک خبری با همتای مکسیکویی اش گفت که ایالات متحده در طول سال های گذشته از میکانیزم های زیادی برای کنترول مهاجرت کار گرفت، اما هرگز سعی نکرده تا نارسایی ها را رفع سازد.

آقای تیلرسن سپس با انریکه پنیه نیتو، رئیس جمهور مکسیکو، در عقب در های بسته ملاقات کرد. روابط بین ایالات متحده و مکسیکو اخیراً روی طرح ایجاد دیوار سرحدی و مسایل مهاجرین، خدشه دار شده است.

دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا نیز در نخستین خطابۀ سالانه اش به کانگرس، گفت وقت آن فرارسیده که سیاست های مهاجرتی کشورش، جنبۀ تازه ای به خود بگیرد. اما طرح چهار گانۀ آقای ترمپ، که شامل تمویل اعمار دیوار در سرحدات جنوبی و اعطای تابعیت به ۱.۸ میلیون مهاجر غیرقانونی می شود، از سوی دموکرات ها و جمهوری خواهان مورد انتقاد شدید قرار گرفته است.

زمانی اعمار دیوار سرحدی موضوع بسیار جدی بین دموکرات ها و جمهوریخواهان بود، اما اکنون قانونگذاران امریکا کمتر روی این مسأله نگران اند، زیرا مباحث چشمگیری – باعث تغییر در سیستم قانونی مهاجرت این کشور شده است.

این درحالیست که دموکرات ها، به شمول جو کیندی، واضح ساخته اند که مهاجرین بدون اسناد، کسانی که در سن طفولیت به امریکا آمده اند، تنها رها نمی شوند.

از سوی هم دموکرات ها پیشنهاد لغو دایمی قرعه کشی ویزه برای امریکا و برنامه های مهاجرت مبتنی بر روابط خانوادگی را که از سوی دونالد ترمپ پیش شده است، رد کردند.

جو کاسترو، از حزب دموکرات می گوید: "ایالات متحده امریکا با تطبیق سیاست های مهاجرتی کنونی – یکی از قوی ترین و پر قدرت ترین کشور جهان می باشد. و یکی از دلایل آن دعوت خانواده ها به این کشور می باشد."

اما پیام های غیرقابل قابل پیشبینی رئیس جمهور ترمپ در تویتر برای آنعده از دموکرات ها، که می خواهند معامله نمایند، به شمول بین کاردین،مشکل ایجاد می کند.

سناتور بن کاردین، از حزب دموکرات، میگوید رئیس جمهور ترمپ بار بار شب یک چیز گفته و فردای آن در تویتر چیزی متفاوت گفته است و " اگر رئیس جمهور ترمپ به ما اجازه دهد که ما کار خود را انجام دهیم – باور دارم که ما می توانیم که پیشنهادات خوب دوحزبی را ارایه کنیم."

این درحالیست که دامن های از درخواست های پیچیده از سوی دونالد ترمپ جمع آوری شده است.

قانونگذارانی امریکایی امیدوار بودند که این اصلاحات تا آخرین مهلت تامین بودجه مالی این کشور تصویب شود.

XS
SM
MD
LG