لینک های دسترسی

Breaking News

نگرانی ها از بابت "یأس و نارضایتی" میان تیم رئیس جمهور ترمپ


برخی از مقامات امریکایی به رسانه ها گفته اند که در میان اراکین بلند پایۀ ادارۀ رئیس جمهور ترمپ، به ویژه آنانی که در شکل دادن پالیسی خارجی سهیم اند، یأس و نارضایتی در حال افزایش است.

گفته میشود که شماری از مقامات ادارۀ ترمپ، مثل وزیر خارجه، از نداشتن استقلال کاری، شکایت دارند.

مک مستر، جنرال سه ستارۀ امریکایی، که زمانی ترمپ را به مثابۀ یک شخصیت سُنت شکن میستود، هم گویا اکنون از بابت بحث های طولانی بر اعزام نیرو های بیشتر امریکایی به افغانستان آزرده خاطر است.

مقاماتی که از اوضاع داخل ادارۀ ترمپ آگاهی دارند، به آژانس رویترز گفته اند مک مستر مشاور امنیت ملی ایالات متحده، به دلیلی که پیشنهادات او مبنی بر اخذ موقف سختگیرانه علیه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، نیز از نظر افتاده ناراض میباشد.

جف سشنز با کنار رفتن از بررسی قضیۀ دخالت روسیه در انتخابات امریکا، خشم ترمپ را برانگیخت
جف سشنز با کنار رفتن از بررسی قضیۀ دخالت روسیه در انتخابات امریکا، خشم ترمپ را برانگیخت

فشار ترمپ بر لوی سارنوال

دونالد ترمپ، رئیس جمهور امریکا، اوایل صبح سه شنبه، با روی آوردن به صفحۀ تویترش، فشار بر جف سشنز، لوی سارنوال ایالات متحده را افزایش داد.

ترمپ، جف سشنز را که خودش برگزیده و زمانی از او توصیف میکرد، امروز به موضعگیری ضعیف متهم ساخت و در تویتر خود نوشت: "لوی سارنوال، جف سیشنز، در قسمت رسیدگی به جرایم هیلری کلنتن (از قرار ایمیل ها و مخزن اطلاعات کمپیوتری حزب دموکرات) و فاش کنندگان اسرار داخلی، یک موقف بسیار ضعیف احراز کرده است."

ترمپ به روز دوشنبه، در یک سخنرانی، بر وزیر صحت و منابع بشری نیز فشار آورد که برای لغو قانون خدمات صحی موسوم به أوباما کئیر، آرای اعضای کانگرس را جلب کند، ورنه به او خواهد گفت که "تام، خودت سبکدوش استی!"

ریکس تیلرسن قبل از وزیر شدن، هیچ سابقۀ کار در حکومت را نداشت
ریکس تیلرسن قبل از وزیر شدن، هیچ سابقۀ کار در حکومت را نداشت

"آزردگی" ریکس تیلرسن

یکی از دوستان ریکس تیلرسن، وزیر خارجۀ امریکا، به رسانه ها گفته که اگر او بتواند یک سال را در مقام وزارت خارجه باقی بماند، نیز خوشبخت خواهد بود. یک منبع آگاه از أوضاع، به آژانس رویترز گفته که "تیلرسن از بابت نداشتن خودمختاری، استقلال کاری، و کنترول بر وزارت مربوطه اش، و نیز از خاطر آن که نمیتواند وظیفه اش را به طریقی که مرسوم بوده، انجام دهد، بسیار آزرده است".

اما سخنگوی وزارت خارجۀ ایالات متحده این شایعه را که گویا کاسۀ صبر تیلرسن لبریز شده و یا بر کنار رفتن اش غور میکند، رد کرد. سخنگوی وزارت خارجه گفت که تیلرسن برای ادامۀ وظیفه اش به حیث وزیر خارجه، "دلایل فراوان" دارد.

سخنگوی تیلرسن، همچنان موجودیت اختلافات شدید میان رئیس جمهور و وزیر خارجه در مورد غور دوباره بر توافق هستوی با ایران را تکذیب کرد.

XS
SM
MD
LG