لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا فعالیت متقاضیان ویزه را در رسانه های اجتماعی بررسی می کند


وزارت خارجه ایالات متحده پیشنهاد کرده تا سابقه فعالیت رسانه های اجتماعی درخواست کنندگان ویزه این کشور بررسی گردد.

بر بنیاد این پیشنهاد که برای منظوری به دفتر مدیریت و بودجه قصر سفید فرستاده شده است، تقریباً تمام درخواست کنندگان ویزه امریکا به شمول ویزه مهاجرت و غیر مهاجرت، باید معلومات همه حساب های خود را در رسانه های اجتماعی که در پنج سال اخیر آن استفاده کرده اند، در درخواست ویزه ذکر کنند.

وزارت خارجه امریکا گفته است که هدف از این اقدام، بررسی سوابق و هویت درخواست کنندگان ویزه این کشور است.

اگر این پیشنهاد توسط قصر سفید منظور شود، سالانه باید حدود ۱۴.۷ میلیون نفر از سراسر جهان معلومات حساب های رسانه های اجتماعی شان را به سفارتخانه های امریکا تسلیم کنند.

به نظر می رسد که این پیشنهاد به تاسی از وعده انتخاباتی دونالد ترمپ، رئیس جمهور امریکا مبنی بر تشدید بررسی سوابق متقاضیان ویزه این کشور تهیه شده است.

رئیس جمهور ترمپ در زمان مبارزات انتخاباتی خود گفته بود که به منظور جلوگیری از فعالیت های دهشت افگنی، مراحل بررسی سوابق خارجیان را که خواستار سفر به امریکا می باشند، شدیدتر می کند.

پیش از این، قونسلگری های امریکا تنها زمانیکه در مورد هویت درخواست کننده ویزه مشکوک می بودند و یا نیاز به بررسی سوابق بیشتر یک درخواست کننده ویزه می بود، خواستار معلومات در باره حساب های رسانه های اجتماعی می شدند.

اتحادیه آزادی های مدنی امریکا (اکلو) ضمن ابراز نگرانی از این تصمیم وزارت خارجه امریکا گفت که این تصمیم تاثیر "ناگوار" بر آزادی بیان و آزادی اجتماعات دارد.

حنا شمسی، یکی از مسؤولین این اتحادیه گفت: "مردم اکنون نگران اند که مبادا آنچه در فضای مجازی می گویند، توسط یک کارمند حکومتی سؤ تعبیر گردد و یا سبب بروز سؤ تفاهم شود."

پیشنهاد تازه وزارت خارجه امریکا روز جمعه (دهم حمل) به قصر سفید فرستاده شد و امریکاییان پیش از منظوری آن ۶۰ روز فرصت دارند تا در مورد این پیشنهاد اظهار نظر کنند.

XS
SM
MD
LG