لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا به قربانیان حملهٔ درون در کابل غرامت می‌پردازد


وزارت دفاع ایالات متحده می‌گوید که به خانواده‌های ۱۰ نفری که در حملهٔ ماه اگست طیارهٔ بی‌سرنشین در کابل کشته شدند،‌ غرامت می‌پردازد.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون در بیانیهٔ گفت که وزارت دفاع امریکا همچنان با وزارت خارجه کار می‌کند تا بازماندگان آنان را به ایالات متحده انتقال دهند.

با آنهم آقای کربی در مورد مقدار پولی که قربانیان حملهٔ ماه اگست پرداخته خواهد شد، معلومات ارایه نکرد.

جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده در اواخر ماه سپتمبر دستور تحقیقات فوری در مورد آن حمله را صادر کرد.

پیش از آن، سازمان عفو بین الملل گفته بود که پذیرفتن اشتباه در حملهٔ طیارهٔ بدون سرنشین امریکا در کابل گام نخست است، اما باید تحقیقات و حسابدهی بیشتر در این خصوص انجام شود.

مقامات نظامی امریکا در ابتدا از حمله ۲۹ اگست در کابل پشتیبانی کرده و گفتند که در آن اعضای گروه داعش هدف قرار گرفتند، اما سپس آن را اشتباه "غم‌انگیز" و "ناگوار" خوانده و پذیرفتند که در آن تندروان داعش نه بلکه ۱۰ غیر نظامی افغان، به شمول هفت کودک کشته شده اند.

گزارش‌های محلی پس از آن حمله از کشته شدن زمری احمدی حکایت کردند، کارمند یک موسسهٔ غیر انتفاعی امریکایی؛ فردی که برای اقامت در ایالات متحده نیز درخواست داده بود.

این حملهٔ هوایی پس از آن صورت گرفت که گروه داعش-خراسان مسوولیت حملهٔ ۲۶ اگست در میدان هوایی کابل را بر عهده گرفت که در آن ۱۳ نظامی امریکایی و ۱۶۹ افغان کشته شدند.

XS
SM
MD
LG