لینک های دسترسی

Breaking News

آتش‌سوزی در امریکا هزاران خانه را به کام خود فرو برد


شعله‌های سرکش آتش در ایالت‌های کالیفورنیا، واشنگتن و اوریگن در امریکا هزاران خانه را به کام خود فروبرده و ده‌ها هزار نفر را مجبور به ترک خانه‌های شان کرده است.

مقام‌ها در ایالت کالیفورنیا گفته‌اند که وزش باد روز پنجشنبه دهم سپتمبر (۲۰ سنبله) آتش‌سوزی را بیشتر طغیانگر، ساحۀ آتش را چند برابر ساخته و در یک محلۀ کوچک کوهستانی منجر به مرگ سه نفر و سوختگی شدید چندین نفر دیگر شده است.

آتش‌سوزی در جنگلات ایالت‌های شمالغربی امریکا که در فصل تابستان معمول است و از چند هفته به اینسو، در چندین ایالت جریان دارد، هزاران جریب زمین را به کام خود برده بود.

در کالیفورنیا که شاهد بیشترین موارد آتش‌سوزی در سال روان است، در اثر تلاش شبانه روزی کارمندان اطفاییه و مددرسانان ساحۀ آتش‌ به نصف تقلیل یافته بود، اما در دو روز گذشته بار دیگر آتش‌سوزی چند برابر گسترش یافته است.

کارمندان اطفاییه از چند هفته به اینسو در تلاش خاموش کردن شعله‌های آتش اند
کارمندان اطفاییه از چند هفته به اینسو در تلاش خاموش کردن شعله‌های آتش اند

جان سایکس، باشندۀ یکی از ساحات آتش‌سوزی که روز سه شنبه توانسته بود فقط با برداشتن چند دست لباس و موترش از ساحۀ آتش‌سوزی فرار کند حکایت دردناکی دارد.

آقای سایکس که از فاصلۀ حدود یک و نیم کیلومتر سوختن شهر و خانه اش را در آتش مشاهده می‌کرد، به روزنامۀ سکرمنتو بی گفت: "دیدم که مکتب، ادارۀ اطفاییه، میخانه‌، خشکه شویی، مغازه‌ها چسان به کام آتش فرورفتند. دیگر هرگز به اینجا بر نمی‌گردم...هرگز نمی‌خواهم به کالیفورنیا برگردم."

آتش‌سوزی بار دیگر شهر پارادایس را تهدید می‌کند، شهری که دو سال پیش به کام آتش فرو رفت و در آن رویداد ۱۸ نفر جان باخت و نزدیک به ۱۹ هزار ساختمان طعمۀ آتش شد.

ادارۀ ملی هواشناسی امریکا گفته است آتش‌سوزی به حدی گسترده است که روز چهارشنبه آسمان شهرهای سکرمنتو و سانفرانسیسکو به دلیل دود برخاسته از آتش، تاریک شده بود.

XS
SM
MD
LG