لینک های دسترسی

Breaking News

مقام‌های آلمانی از کاهش حضور نظامی امریکا در کشورشان ناخرسند اند


مقامات آلمان از تصمیم دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده مبنی بر خروج هزاران نظامی امریکایی از آلمان انتقاد كرده اند.

یک مقام ارشد ایالات متحده گفته است که رییس جمهور ترمپ دستور داده است که ۹۵۰۰ نظامی امریکایی تا ماه سپتمبر از آلمان به امریکا برگردانده شود. هم اکنون کم و بیش ۳۴۵۰۰ هزار نظامی امریکایی در پنج پایگاه نظامی در آلمان مستقر اند.

پیتر بیر ، عضو حزب محافظه کار انگلا مرکل، صدراعظم آلمان به روزنامه راینیس پست گفت: "این کاملاً غیرقابل قبول است، به ویژه که هیچ کس در واشنگتن در باره اطلاع دان به آلمان منحیث یک متحد ناتو فکر نکرده است."

روابط حکومت آقای ترمپ با ناتو در چند سال اخیر توام با تنش بوده است. رییس جمهور ترمپ چندین بار ناتو را پیمان "منسوخ" خوانده و همواره از کشورهای عضو این سازمان خواسته است تا هزینه‌های نظامی خود را افزایش دهند.

هیکو مس، وزیر خارجهٔ آلمان نیز پس از تصمیم آقای ترمپ در مصاحبه با یک روزنامۀ آلمانی گفته است که از خروج برنامه ریزی شده نیروهای امریکایی از آلمان متاسف است. او روابط برلین با ایالات متحده را "پیچیده" توصیف کرد.

در همین حال، اناگریت کرمپ کارنباور، وزیر دفاع آلمان در یک کنفرانس خبری گفت که تا هنوز تایید رسمی در مورد کاهش حضور نظامی امریکا در آلمان دریافت نکرده است. با اینحال به گفتۀ وی حضور قوای امریکایی در آلمان به نفع تمام متحدین است و امریکا نیز منحیث یک متحد از آن سود می‌برد.

آلمان بیشترین تعداد پایگاه های نظامی امریکا در اروپا را در اختیار دارد.

آلمان از زمان جنگ جهانی دوم بدینسو متحد استراتیژیک ایالات متحده بوده است و بیش از هر کشور دیگر اروپایی، میزبان بیشترین پایگاه‌های نظامی امریکا است.

آلمان همچنین در دو دهۀ پسین هزاران نظامی خود را در ترکیب عملیات به رهبری ایالات متحده به افغانستان اعزام کرده و هنوز هم بیش از ۸۵۰ نظامی آلمانی در افغانستان مستقر اند.

XS
SM
MD
LG