لینک های دسترسی

Breaking News

حمایت قاطع حکومت امریکا از افغانستان


قصر سفید با یادآوری از حمله انتحاری روز سه شنبه در نزدیکی ساختمان ستره محکمه شهر کابل که سبب کشته شدن ۱۹ نفر شد، گفت که جنرال مایکل فلن، مشاور امنیت ملی اداره دونالد ترمپ، در صحبتی که با مشاور امنیت ملی حکومت افغانستان، بعد از این حمله داشت، از ادامه حمایت امریکا از افغانستان و شراکت استراتیژیک امریکا با آن کشور، به او اطمینان داد.

شان سپایسر، سخنگوی قصر سفید در نشست خبری خود گفت:"ما با شدید ترین الفاظ این حمله بزدلانه را محکوم کرده و از واکنش سریع نیرو های امنیتی افغان استقبال میکنیم. ما همچنان حمایت خود را از حکومت افغانستان که برای حفاظت از مردم آن کشور در مقابل دشمنان صلح تلاش میکند، تصریح می کنیم."

جف دیویس، سخنگوی وزارت دفاع امریکا نیز با نشر یک اعلامیه خبر داد که جیم متیس، وزیر دفاع ایالات متحده در تماس تلیفونی با محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان، مراتب تسلیت خود را به مردم افغانستان ابراز داشت.

بر اساس این اعلامیه، آقای متیس از رهبری رئیس جمهور غنی ابراز امتنان کرده و بر اهمیت حکومت وحدت ملی برای حفظ ثبات در افغانستان، تاکید کرد.

رئیس جمهور غنی در این مکالمه تلیفونی یکبار دیگر بر تعهدش برای آوردن اصلاحات، به ویژه محو فساد اداری تاکید کرده و اهمیت روابط پایدار بین امریکا و افغانستان را برای امنیت افغانستان و منطقه، برجسته ساخت.

XS
SM
MD
LG