لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا میزایل‌های پتریوت را به اوکراین ارسال می‌کند-رسانه‌ها


به گفتهٔ نظامیان ایالات متحده، میزایل پتریوت ساخت امریکا،‌ پیشرفته ترین میزایل این کشور به شمار می‌رود
به گفتهٔ نظامیان ایالات متحده، میزایل پتریوت ساخت امریکا،‌ پیشرفته ترین میزایل این کشور به شمار می‌رود

رسانه‌های امریکایی روز سه‌شنبه ۱۳ دسمبر (۲۲ قوس) گزارش دادند که پنتاگون یا وزارت دفاع ایالات متحده در حال نهایی سازی طرح ارسال میزایل‌های پتریوت به اوکراین است.

سیستم‌های پتریوت امریکایی می‌تواند میزایل‌های زمین به هوا را پیش از رسیدن به هدف، در هوا منهدم کند.

مقام‌های ایالات متحده به روزنامهٔ نيويورک تايمز و تلویزیون سی‌ان‌ان گفته اند که روسيه حملات میزایلی خود را به زیربنا‌های عمدهٔ اوکراین افزایش داده است. بنا بر این،‌ حکومت جو بايدن، ریيس جمهور ایالات متحده،‌ می‌تواند استقرار میزایل‌های پتریوت برای اوکراین را تا هفتهٔ آینده اعلام کند.

قوای دفاع هوایی اوکراین نقش عمده‌ای را در جریان تهاجم نظامی روسیه بر آن کشور بازی کرده است. با افزایش حملات میزایلی روسیه بر زیربنای‌های انرژی اوکراین، کیف به کرات از سایر کشور‌ها به خصوص ایالات متحده خواهان ارسال سیستم میزایل‌های پتریوت به آن کشور شده است.

به گفتهٔ نظامیان ایالات متحده، میزایل‌های پتریوت ساخت امریکا متشکل از چندین بخش است که شامل سیستم رادار و ایستگاه کنترول می‌شود و این میزایل‌ها پیشرفته‌ترین سیستم دفاع هوایی امریکا به شمار می‌رود.

نخستین جزوتام میزایل‌های پتریوت در سال ۱۹۸۲ فعال شد، اما این میزایل‌ها برای نخستین بار در سال ۱۹۹۱ در جنگ میان امریکا و عراق—طوفان صحرا— استفاده شد. ایتلاف به رهبری ایالات متحده در آن سال پس از آن جنگ علیه عراق را آغاز کرد که صدام حسین، رییس جمهور پیشین عراق، کویت را اشغال کرد.

میزایل‌های پتریوت از سال ۲۰۱۵ به اینسو، بیش از ۱۵۰ میزایل بالستیک را در میدان جنگ از بین برده اند. در این مدت، این میزایل‌ها بیش از ۳۰۰۰ بار در زیر زمین و ۱۴۰۰ بار در هوا آزمایش شده اند.

زمانیکه روسیه به تاریخ ۲۴ فبروری ۲۰۲۲ بر اوکراین تهاجم نظامی کرد، سیستم دفاع هوایی اوکراین بیشتر با تجهیزات نظامی دوران اتحاد جماهیر شوروی سابق مجهز بود و کیف از این تسلیحات استفادهٔ موثر در مقابل حملات روسیه کرد.

XS
SM
MD
LG