لینک های دسترسی

Breaking News

معین وزارت خارجۀ امریکا: پالیسی ما در قبال افغانستان، تغییر نکرده است


جان سولیوان (در وسط) امروز با رئیس جمهور غنی و سایر مقامات بلندرتبۀ افغان دیدار کرد
جان سولیوان (در وسط) امروز با رئیس جمهور غنی و سایر مقامات بلندرتبۀ افغان دیدار کرد

جان سولیوان، معین وزارت خارجۀ ایالات متحدۀ امریکا، یک بار دیگر بر تعهد کشورش در قبال افغانستان تأکید کرده و تصریح نموده که پالیسی واشنگتن برای افغانستان، کدام تغییری نیامده است.

آقای سولیوان به روز سه شنبه در کابل گفت که پالیسی این کشور در قبال افغانستان تغییر نکرده، و تصریح نمود که رئیس جمهور ترمپ نیز "هیچ تغییری در پالیسی" را اعلام نداشته است، زیرا پالیسی امریکا در قبال موضوع افغانستان، "مبتنی بر شرایط" میباشد.

دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا، به روز دوشنبه "مظالم" طالبان بر غیرنظامیان را نکوهش کرد و مذاکرات صلح با طالبان را نیز رد کرد.

جان سولیوان، معین وزارت خارجۀ امریکا، به خبرنگاران در کابل گفت که: "پالیسی ما، که در برگیرندۀ حمایت از شرکای افغان ما است، تا برآورده شدن شرایط لازمی ادامه خواهد داشت که در مشئ ما ذکر شده و در چنان شرایط، طالبان أراده کنند تا به میز مذاکره بیایند و برای جنگ، یک راه حل مسالمت آمیز پیدا کنند. این پالیسی، همچنان پابرجا است."

این دیپلومات بلندرتبۀ امریکایی این نکات را پس از آن در سفرش به أفغانستان ابراز داشت که دیروز دوشنبه، تبصره های رئیس جمهور ترمپ در مورد طالبان، خبر ساز گردید.

آقای ترمپ جنگ أفغانستان را "کاملاً متفاوت" توصیف کرد و گفت که طالبان "مردم را چپ و راست میکشند". ترمپ افزود که "شاید زمانی با طالبان مذاکره صورت بگیرد که آیندۀ دور خواهد بود، اما در حال حاضر مذاکره را با این گروه نفی می‌کنیم".

رئیس جمهور ترمپ که طالبان را به کشتار "زنان و کودکان بی گناه افغان" متهم کرد با تاکید بر مقابله و شکست طالبان گفت "آنچه را دیگران به پایان رسانده نتوانستند، ما به پایان خواهیم رسانید". ترمپ در این مورد جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

ریاست جمهوری افغانستان در واکنش به سخنان دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا، گفت که طالبان از فرصت‌هایی که برای شان داده شد، استفاده نکردند و "حملات تروریستی" را انجام دادند.

از سوی دیگر، طالبان در واکنش به موضع رئیس جمهور ترمپ در اعلامیه‌ای گفته اند که موقف رئیس جمهور ایالات متحده امریکا، ناشی از سیاست جنگی امریکا است و با انکارش از گفتگو با این گروه، جنگ افغانستان بیشتر از پیش تشدید خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG