لینک های دسترسی

Breaking News

حملات لندن شش کشته و ۲۰ زخمی بر جا ماند


احتمال آن می رود که شماری قربانیان افزایش یابد
احتمال آن می رود که شماری قربانیان افزایش یابد

پولیس بریتانیا می گوید با رویداد های شهر لندن به مثابه حملات دهشت افگنی بر خورد می کند. مهاجمان حد اقل دو نفر را با ضرب چاقو زخمی کرده اند.

در حمله توسط یک بس کوچک در پل لندن بر عابران و حمله مهاجمان توسط چاقو چندین نفر کشته و زخمی شده اند. در یک حمله جداگانه در یک رستورانت مهاجمان توسط چاقو بر مردم حمله ور شدند.

رسانه های بریتانیایی گزارش داده اند سه تن از مهاجمان توسط فیر پولیس لندن کشته شده اند. اما دو تن از مهاجمان هنوز هم فراری استند.

خدمات امبولانس لندن گفته است که حد اقل ۲۰ زخمی این حملات را به شش شفاخانه مختلف انتقال داده است.

شاهدان می گوید که رانندۀ یک بس کوچک سفید رنگ قبل از اینکه به سمت جنوب لندن حرکت کند، چندین عابر را که پیاده از پل عبور می کردند، با موترش ضربه زد. این شاهدان می گویند که آنان بین پنج تا هشت نفر را مشاهده کردند که به زمین افتادند.

تا حال نه هویت مهاجمان واضح شده است و نه انگیزه این حملات. اما قبل بر این تندروان گروه دولت اسلامی یا داعش از پیروان اش خواسته بود تا حملات شان را در ماه رمضان افزایش بدهند.

پل لندن
پل لندن

پولیس راه متصل به پل لندن را به روی رفت و بر گشت ترافیک و رفت و برگشت عابران مسدود کرده است. جاده های نزدیک به پل لندن را مسدود کرده است.

خدمات ترانسپورت زیر زمینی که به ایستگاه پل لندن منتهی می گردد، نیز متوقف شده است و پولیس در منطقه در حال گزمه است.

واکنش های بین المللی

در اولین ساعات پس از وقوع رویداد در لندن، دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، در یک پیام تویتر نوشت که کشورش حاضر است هر کمک را که بتواند برای لندن و بریتانیا انجام بدهد حاضر به کمک است.

در یک پیام جداگانه تویتر آًقای ترمپ از محاکم ایالات متحده خواسته است تا حق ممنوعیت ورود مسلمانان به امریکا دو باره به اداره وی باز گرداند.

وزارت خارجه ایالات متحده نیز با نشر یک اعلامیه حملات را : حملات بزدلانه به غیرنظامیان بی‌گناه در لندن عنوان کرده و گفته است که امریکا آماده همکاری با بریتانیا در این عرصه است.

اداره امنیت داخلی ایالات متحده نیز با نشر یک اعلامیه گفته است که با مقامات بریتانیا تماس نزدیک در مورد این حملات دارد.

در اعلامیه وزارت امنیت داخلی ایالات متحده آمده است که تا حال معلومات مشخص و با اعتبار در دست مقامات امریکایی قرار ندارد که امریکا با تهدید دهشت افگنی مرتبط به لندن مواجه باشد.

سفارت ایالات متحده در لندن با نشر یک اعلامیه از شهروندان امریکایی که در نزدیکی حملات به سر می برند خواسته است تا در مناطق گشت و گذار نکنند و خود را به ساحات امن برسانند.

همزمان با حمله بر غیرنظامیان در پل لندن افرادی در یک رستورانت با چاقو مورد حمله قرار گرفتند
همزمان با حمله بر غیرنظامیان در پل لندن افرادی در یک رستورانت با چاقو مورد حمله قرار گرفتند

در همین حال رئیس جمهور فرانسه با نشر یک اعلامیه اعلام کرده است که کشورش بیش از هر زمان دیگری در کنار بریتانیا ایستاده است.

صدراعظم زیلاند جدید نیز حملات لندن را محکوم کرده و تعهد کرده است که در برابر افراطگرایی بین المللی مبارزه کند.

این رویداد در لندن دو هفته کمتر از حمله دهشت افگنی در منطقه منچستر بریتانیا صورت گرفت که در آن ۲۲ نفر کشته شد.

XS
SM
MD
LG