لینک های دسترسی

Breaking News

جنگ افغانستان و عراق در روایت خاطرات سربازان امریکایی


امروز، روز یادبود از نظامیان در ایالات متحده امریکا است، در گردهمایی در شهر سانفراسیسکو برنامه یی تحت عنوان "قصهٔ سربازان از عراق و افغانستان" دایر شد که در آن سربازان آمریکایی و چگونگی حضور ایالت متحده در افغانستان را تحت بحث قرار دادند.

«قصه‌ سربازان از عراق و افغانستان» برای کسانی برگزار شده بود که درگیر مسائل مربوط به افغانستان اند؛ کارمندان موسسات، روزنامه نگاران و سربازان ارتش ایالات متحده که در افغانستان ماموریت کرده اند.

برخی از سربازان قوای نظامی ایالت متحده که سالهای اخیر در افغانستان وظیفه اجرا کرده، از چشم دیدهای شان گفتند. نیک شان زیک، یکی از سربازان ایالات متحده آمریکا است که در ولایت هلمند افغانستان ماموریت کرده است.

نیک شان زیک به صدای امریکا گفت، روزهای ماموریتش در ولسوالی مارجه ولایت هلمند، بخش مهم زندگی نظامی او به شمار میرود.

نیک شان زیک - سرباز امریکایی می گوید "ما تلاش کردیم که منطقه مارجه را برای مردم امن بسازیم. بعضی روزها موفقیت داشتیم و بعضی روزها شکست خوردیم. امیدوارم که در آینده موفقیت های بیشتر داشته باشیم."

این سرباز آمریکایی می‌گوید، او از افغانستان تنها مسایل مربوط به جنگ را به خاطر ندارد. او می‌گوید، روزهای که در جنوب افغانستان سپری کرده، متوجه جنبه‌های اجتماعی - فرهنگی مردم افغانستان شده که پیوسته او را یاد افغانستان و مردم این کشور می‌اندازد.

این سرباز آمریکایی می گوید، از اینکه مردم افغانستان از یک جنگ طولانی رنج می‌برند، او را نیز متاثر کرده است:

نیک شان زیک می گوید "جنگ افغانستان برای ما آمریکایی ها یک جنگ بسیار طولانی است. اما جنگ برای مردم افغانستان به مراتب طولانی‌تر است. مردم افغانستان برای چندین سال است که در جنگ و بی‌ثباتی زندگی می‌کنند. این واقعا دردناک و غیرقابل باور است."

در این برنامه، سی جی چی ورز، خبرنگار مشهور روزنامه نیویورک تایمز نیز در مورد کتاب اخیرش صحبت کرد. «جنگجویان» عنوان کتاب آقای چی ورز است که به سرگذشت برخی سربازان ایالات متحده درافغانستان و عراق می‌پردازد. ایالات متحده پس از سال ۲۰۰۱ میلادی در افغانستان حضور نظامی دارد.

XS
SM
MD
LG