لینک های دسترسی

Breaking News

جمع آوری پول برای اعمار ستدیوم پیروزی


جمال زاده: سهیم شدن در اعمار ستدیوم پیروزی وجیبۀ هر افغان است.
جمال زاده: سهیم شدن در اعمار ستدیوم پیروزی وجیبۀ هر افغان است.

نخستین مرحلۀ جمع آوری پول به منظور عملی ساختن برنامۀ اعمار ستدیوم پیروزی در کابل، در شهر مناسس ایالت ویرجینیا برگزار شد.

مژده جمال زاده، سخنگوی نهاد غیر انتفاعی "ستدیوم پیروزی" به رادیوآشنا صدای امریکا گفت که در آن محفل که جمع کثیری از افغان های ساکن در ایالات متحده حضور به هم رسانده بودند تا بتوانند نخستین گام را در جمع آوری پول به این پروژه بزرگ عام المنفعه بردارند.

خانم جمال زاده از تمام افغان ها، تجار، نهاد های خیریه و سازمان های غیرانتفاعی خواست در این "برنامۀ ملی" سهم بگیرند تا باشد که دیگر فوتبال افغانستان از کرایه گرفتن میدان های معیاری در خارج از آن کشور رهایی یابد.

سنگ لاجورد که در آن پیامی عنوانی بان کی مون منشی عمومی ملل متحد درج است
سنگ لاجورد که در آن پیامی عنوانی بان کی مون منشی عمومی ملل متحد درج است

در محفل جمع آوری پول که در هوتل Red Roze شهر مناسس برگزار شده بود، ۵ هزار سنگ های لاجورد که به گفتۀ مسوولین نهاد "ستدیوم پیروزی" به آن نهاد هدیه داده شده بود نیز به نمایش گذاشته شده بود.

عطاامین، بنیانگذار طرح "ستدیوم پیروزی"، می گوید پول فروش آن در طرح و دیزاین ستدیوم به مصرف رسیده و سنگ ها با نام خریدار آن در بخش تزئینی ستدیوم به نمایش گذاشته خواهد شد.

please wait

No media source currently available

0:00 0:40:05 0:00
لینک دانلود

افغانستان در پانزده سال اخیر، شاهد سرازیر شدن مقادیر هنگفت پول بوده اما منتقدین به این باور اند که از آن همه مقادیر هنگفت پول، در بخش بازسازی و انکشاف افغانستان استفادۀ به جا صورت نگرفته است.

معامله با پول در کشور مانند افغانستان که در سطح جهان به فساد معروف است، کار دشوار و ناشدنی می نماید.

سوال ایجاد می شود که در همچو یک جو بی اعتمادی، تجار، مردم و نهاد های مختلف چگونه از شفافیت روند استفادۀ پول کمک کردۀ شان اطمینان حاصل کنند؟

پیام سفیر افغانستان در واشنگتن دی سی
پیام سفیر افغانستان در واشنگتن دی سی

آقای امین می گوید نهاد "ستدیوم پیروزی" در ایالات متحده ثبت و راجستر بوده و تمام عملکرد های مالی و تخنیکی آن تحت نظارت قرار دارد.

مسوول و بنیانگذار نهاد "ستدیوم" پیروزی به برنامۀ "لیگ رادیویی" رادیوآشنا گفت که هرآنکه خواسته باشد در این برنامه سهم بگیرد با رفتن به سایت www.VSFcorp.org می توانند مقدار پولی را که خواسته باشد به حساب نهاد بفرستد.

آنان می گویند که سایت انترنیتی به گونۀ اتماتیک رسید پول را به آنان می فرستد که در اخیر سال می توانند بااستفاده از آن، مالیات داده شده خود را دوباره به دست آورند.

طرح ستدیوم پیروزی پس از قهرمانی تیم فوتبال افغانستان در جام ۲۰۱۳ کشور های جنوب آسیا گذاشته شد و به گفتۀ مژده جمال زاده، تاکنون هیأت رهبری دید و وادید های با ریاست اجراییۀ افغانستان، فدراسیون فوتبال افغانستان و سایر تجار و سکتور ها انجام داده اند.

این ستدیوم که قرار است در حومۀ شهر کابل اعمار شود، تنها ستدیوم فوتبال نبوده بلکه یک پروژه بزرگ رهایشی است که شامل، کلینیک، دکان ها، مکتب و تفریحگاه نیز می باشد.

XS
SM
MD
LG