لینک های دسترسی

Breaking News

نبیل: بم گذاری های اخیر در پاکستان تاکتیکی است


افغانستان بار ها پاکستان را به حمایت از تندروان متهم کرده،اما اسلام آباد همواره گفته است که آن کشور خود قربانی دهشت افگنی است
افغانستان بار ها پاکستان را به حمایت از تندروان متهم کرده،اما اسلام آباد همواره گفته است که آن کشور خود قربانی دهشت افگنی است

در روز های اخیر، پاکستان شاهد حملات مرگبار بوده است به شمول حمله روز پنجشنبه بر یک زیارت صوفسیم موسوم به علی شهباز قلندر در ایالت سند که بر اساس خبرگزارش اسو شیتید پرس حد اقل ۷۰ کشته و بیش از ۱۷۰ تن دیگر زخمی بر جا گذاشته است.

قبل بر این گروه موسوم به جماعت الاحرار، روز چهار شنبه مسوولیت دو حمله جداگانه انتحاری را در پاکستان بر عهده گرفت.

در حملۀ که در جریان این هفته در شهر لاهور صورت گرفت، ۱۳ نفر به شمول پنج پولیس کشته شد و در حمله روز چهار شنبه در منطقه قبایلی نزدیک به مرز افغانستان پنج نفر کشته شد.

به تعقیب مسوولیت حملات از سوی گروه جماعت الاحرار، وزارت خارجه پاکستان، معاون سفیر افغانستان مقیم اسلام آباد را احضار کرد و ادعا کرد که تندروان این گروه حملات شان را از داخل قلمرو افغانستان در پاکستان سازماندهی می کند.

خالد مفتون در مورد موج از حملات مرگبار مصاحبه را با رحمت الله نبیل، رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان، انجام و در آغاز از وی در مورد ادعای سریع پاکستان مبنی بر سازماندهی این حملات در قلمرو افغانستان پرسیده است.

please wait

No media source currently available

0:00 0:13:33 0:00

  • 16x9 Image

    خالد مفتون - واشنگتن

    خالد مفتون، به عنوان تهیه کننده گزارش های تحلیلی و گوینده خبر، کارش را از ابتدای سال ۲۰۱۴ در رادیو صدای امریکا در واشنگتن آغاز کرد. خالد پیشتر از این، حدود ۱۰ سال در رسانه های بین المللی مختلف به شمول خبرگزاری آلمان درکابل و رادیو آزادی در پراگ کار کرده بود. خالد مفتون سند لیسانس حقوق و علوم سیاسی را از دانشگاه کابل دریافت کرده و سند ماستری را در رشته مدیریت عامه از انستیتوت مطالعات بین المللی مونتری کالیفرینای امریکا کسب کرده است.

XS
SM
MD
LG