لینک های دسترسی

Breaking News

کووید۱۹ در امریکا؛ دهلیزهای شفاخانه‌ها نیز به اتاق بستر مبدل شده است


با افزایش موارد بیماری کووید۱۹ در ایالات متحده، در برخی از ساحات این کشور به دلیل ازحادم، بیماران به دهلیز‌های شفاخانه‌ها منتقل شده و پرستاران به عوض هشت تا ۱۶ ساعت کار می‌کنند.

مقامات در ایالت تکزاس می‌گویند که وضعیت کنونی در این ایالت بی‌اندازه وخیم است و مردم به گونۀ سرسام آور به کووید۱۹ مبتلا می‌شوند. ایالت تکزاس تنها در روز جمعه از ۱۰ هزار مورد جدید کووید۱۹ گزارش داد.

داکتران در این ایالت می‌گویند که بیماران برای ساعات متمادی انتظار می‌کشند تا بستر شوند.

پرستاران در شهر سیاتل می‌گویند که در برخی موارد، به دلیل ازدیاد بیماران با کمبود مواد آزمایشی تشخیص کووید۱۹ مواجه می‌شوند.

در ایالت فلوریدا، مسوولین شفاخانه‌ها می‌گویند که شدیداً با کمبود ریمدیسویر مواجه اند؛ دوایی که در صحت‌یاب شدن بیماران مصاب به کووید۱۹ کمک می‌کند.

این ایالت دیروز از ۱۰ هزار و ۲۰۰ مورد جدید کووید۱۹ و مرگ ۹۰ نفر در اثر ابتلا به این بیماری گزارش داد.

این در حالی است که در ایالت اریزونا به روز شنبه ۱۴۷ نفر پس از مصاب شدن به بیماری کووید۱۹ جان باختند.

کروناویروس که برای نخستین‌بار در شهر ووهان ایالت هوبی چین در دسمبر ۲۰۱۹ میلادی شیوع کرد و سپس به همه‌گیری مرگ‌بار تبدیل شد، تا اکنون بیش از ۱۴ میلیون نفر را در جهان بیمار کرده و سبب مرگ حدود ۶۰۰ هزار نفر دیگر شده است.

سازمان جهانی صحت دیروز ۱۸جولای (۲۸ سرطان) از ۲۵۹ هزار مورد جدید بیماری کووید۱۹ گزارش داد که از آغاز همه‌گیری کروناویروس به اینسو بلندترین رقم است.

گمان می‌رود که شمار واقعات کووید۱۹ در جهان بیشتر از آنچه باشد که گزارش می‌شود.

ایالات متحده با بیش سه میلیون ۷۱۲ هزار مورد ابتلا و بیش از ۱۴۰ هزار مورد مرگ در صدر فهرست کشورهایی قرار دارد که کروناویروس در آن شیوع کرده است.

برازیل با بیش از دو میلیون مبتلا و نزدیک به ۷۹ هزار مرگ و هند با بیش از یک میلیون مبتلا و حدود ۲۹ هزار مرگ در ردیف دوم و سوم قرار دارند.

XS
SM
MD
LG