لینک های دسترسی

Breaking News

پروسۀ ثبت نام تقویتی رای‌دهندگان در غزنی تمدید شد


کمیسیون مستقل انتخابات اعلام کرد که روند ثبت نام تقویتی رای دهندگان تنها در ولایت غزنی یک هفتۀ دیگر تمدید شد؛ اما در ولایات دیگر روز شنبه پایان می‌یابد.

حوا علم نورستانی، رییس این کمیسیون به روز پنجشنبه ۲۷ جون (۶ سرطان) به خبرنگاران گفت که پروسۀ ثبت نام تقویتی رای‌دهندگان در ۱۸ جوزا آغاز شد و روز شنبه ۸ سرطان پایان می‌یابد.

اما خانم نورستانی افزود: "ثبت نام در غزنی برای یک هفته تمدید شده، در دیگر ولایات نی، فقط تا شنبه دیگر ولایات است و غزنی یک هفته ادامه دارد".

کمیسیون مستقل انتخابات برای ثبت نام تقویتی رای‌دهندگان ۴۵۹ مرکز را در ۳۳ ولایت و ۲۵۲ مرکز را نیز در غزنی مشخص ساخته بود؛ اما در جریان کمتر از یک ماه شماری از این مراکز به دلایل مختلف به ویژه تهدیدهای امنیتی بسته مانده است.

رییس این کمیسیون گفت که در این مدت ۷۳ مرکز (۴۲ مرکز در غزنی و ۳۱ مرکز در سایر ولایات) غیرفعال بوده است.

بر بنیاد آمار کمیسیون مستقل انتخابات، از آغاز روند ثبت نام تقویتی رای‌دهندگان تا اکنون ۲۳۵هزار و ۹۳۸ نفر ثبت نام کرده اند که از این میان ۴۱هزار و ۶۰۷ تن در غزنی و متباقی آمار سایر ولایات است.

خانم نورستانی از تمامی نهادهای ناظر، جامعه مدنی، مردم و حکومت خواست که برای ثبت نام شهروندان افغان را تشویق کنند تا واجدان شرایط از حق رای‌دهی شان محروم نشوند.

XS
SM
MD
LG