لینک های دسترسی

Breaking News

مرحلۀ دوم انتخابات با آزمون امنیتی یکجا آغاز شد


مرحلۀ دوم ثبت نام رأی دهندگان در تمام ولایات افغانستان آغاز گردید.

به اساس معلومات کمیسوین مستقل انتخابات در مرحله دوم ثبت نام رای دهندگان بر علاوه ۴۱ مرکز قبلی که در مرحله اول ثبت نام رای دهندگان در مراکز شهرها باز شد، ۳۹۹ مرکز دیگر برای ثبت نام رای دهندگان در مراکز ولسوالی ها و نواحی ۳۴ ولایت باز شده است.

فضل احمد معنوی، رئیس کمیسیون مستقل انتخابات امروز در یک نشست خبری همچنان گفت مواد مورد ضرورت این مراکز نیز به ولسوالی ها فرستاده شده است. اما اقای معنوی گفت به دلایل امنیتی در چهار ولسوالی نمی توانند مراکز ثبت نام را باز کنند.

آقای معنوی افزود "مراکزی که تا هنوز متاسفانه مواد ما نرسیده ۱۴ ولسوالی است، متاسفانه ولسوالی های که از کنترول دولت بیرون است و در آنجا مراکز باز نخواهد شد و تدابیر دیگری را کمیسون اتخاذ خواهد کرد چهار ولسوالی است."

مسئولین کمیسیون ابراز امیدواری می کنند که این ولسوالی ها تا نهایی شدن روند ثبت نام رای دهندگان در تصرف دولت بیاید تا آنان بتوانند مراکز ثبت نام را هرچه عاجل در این ولسوالی ها باز کنند.

همکاری همه برای موفقیت

مرحله اول ثبت نام رای دهندگان به تاریخ ۵ ماه جوزا آغاز شد. به اساس معلومات رئیس کمیسیون مستقل انتخابات در این مرحله بیش از یک صد و سی هزار نفر ثبت نام کرده اند.

به باور مسئولین کمیسیون مستقل انتخابات تدابیر امنیتی، همکاری صادانه حکومت، احزاب سیاسی و مشارکت مردم در برگزاری انتخابات مؤفقیت آمیز در سال ۲۰۱۴ نقش قابل ملاحظه دارد.

رئیس این کمیسیون از مردم میخواهد که برای شرکت در انتخابات کارت های رای دهی را دریافت کنند.

اقای معنوی همچنان اطمنان میدهد که امکان جعل کارت های رای دهی جدید در افغانستان وجود ندارد.

اما رئیس کمیسیون امکان تقلب با کارت های رای دهی قبلی را رد نکرد ولی وی تاکید کرد که کمیسیون مستقل انتخابات تدابیر لازم را برای جلوگیری از تقلب در روز انتخابات اتخاذ خواهد کرد.
XS
SM
MD
LG