لینک های دسترسی

Breaking News

گزارش‌های ضد و نقیض در مورد سقوط ولسوالی گیزاب ارزگان


عکس از آرشیف.
عکس از آرشیف.

مقام‌های ولایت ارزگان افغانستان می‌گویند که از سقوط ولسوالی گیزاب این ولایت جلوگیری شده است؛ اما برخی منابع امنیتی تایید می‌کنند که ولسوالی گیزاب به تصرف طالبان درآمده بود.

احمد شاه ساحل، سخنگوی والی ارزگان روز جمعه ششم نومبر (۱۶ عقرب) به صدای امریکا گفت که هنوز جنگ در ولسوالی گیزاب جریان دارد و نظامیان افغان به شمول نیروهای ویژه، از تاسیسات ولسوالی محافظت می‌کنند.

آقای ساحل افزود که تاسیسات دولتی ولسوالی گیزاب در دست نظامیان حکومتی است، اما او تایید کرد که طالبان مسلح شب گذشته به بازار ولسوالی رسیده بودند؛ ولی عقب زده‌ شدند.

آقای ساحل گفت: "چندین حمله طالبان به عقب زده شد. ۱۰ مهاجم مسلح طالبان کشته و چهار تن مجروح شده اند. شام دیروز، ساختمان محبس به دست افراد مسلح افتید، زندانیان در آنجا نبودند، جنگجویان مسلح ساختمان را به آتش کشیدند. هنوز جنگ در محل جریان دارد و نیروهای ما به عملیات جدید نظامی آماده‌گی می‌گیرند."

اما باشندگان محل می‌گویند که ولسوالی گیزاب پس از درگیری شدید به دست طالبان سقوط کرده بود؛ اما با رسیدن نیروهای "تازه‌ نفس" به محل، حکومت دوباره این ولسوالی از تصرف طالبان بیرون شد.

گروه طالبان در مورد این حمله اظهار نظر نکرده اند.

ولسوالی گیزاب در شمال شرقی شهر ترینکوت مرکز ولایت ارزگان واقع است که مرز مشترک آن با ولایت دایکندی از ساحات نا امن محسوب می‌شود و در جریان دو ماه گذشته گواه حملات گروهی طالبان بوده است.

درگیری‌ها در ولسوالی ارغنداب کندهار:

مقام‌های امنیتی ولایت کندهار می‌گویند که نیروهای ویژه افغان ولسوالی ارغنداب را از وجود افراد مسلح پاکسازی کرده و در حال حاضر، برای پاکسازی جاده‌ها از ماین جاسازی شده، عملیات آغاز شده است.

جمال بارکزی، سخنگوی پولیس کندهار به صدای امریکا گفت که شب گذشته در مناطق مختلف ولسوالی ارغنداب، مخالفان مسلح هدف قرار گرفتند.

او افزود: "عملیات تصفیوی ما در ارغنداب جریان دارد. شب گذشته ۱۵ فرد مسلح در حملات هوایی کشته شدند. با ختم این عملیات، غیرنظامیان دوباره در محلات شان جابجا می‌شوند."

XS
SM
MD
LG