لینک های دسترسی

Breaking News

حاصلات سیب میدان‌ وردک به ۹۰هزار تن رسیده است


ریاست زراعت ولایت میدان وردک می‌گوید که خشک‌سالی حاصلات سیب این ولایت را امسال متضرر کرده؛ اما با آنهم حاصلات سیب این ولایت رو به افزایش است.

ولید احمد تسل، رئیس زراعت، آبیاری و مالداری ولایت میدان وردک، به رادیو آشنا - صدای امریکا می‌گوید که امسال صدها جریب زمین نهال سیب غرس شده و حدود ۸۵ تا ۹۰ هزار تن سیب در این ولایت به دست آمده است.

آقای تسل، می‌افزاید که تا به زودی، سیب میدان وردک شامل فهرست مواد غذایی نیروهای امنیتی افغان خواهد شد.

او می‌گوید: "براساس تفاهم وزارت زراعت، ادارۀ تدارکات ملی و نهادهای امنیتی افغانستان، سیب ارگان‌های حکومتی افغانستان به خصوص نیروهای امنیتی از ولایت میدان وردک تأمین می‌شود که این یک نوید خوش برای دهقانان این ولایت است".

سیب ولایت میدان وردک همه ساله به دلیل تولید فراوان و نبود مارکیت مناسب، در بازارهای افغانستان با قیمت پایین عرضه می‌شود.

دهقانان میدان وردک می‌گویند که امسال به دلیل توقف صادارات سیب به پاکستان و کاهش قیمت این محصول، ده‌ها تن سیب این ولایت هنوز از باغ‌ها جمع‌آوری نشده است.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG