لینک های دسترسی

Breaking News

فروش طلا به ایرانی ها منع می شود


مقام های ارشد وزارتخانه های مالیه و امور خارجه امریکا طی سخنان خود در کنگره امریکا درخصوص ایران، به اثرات عمیق تحریم های اقتصادی علیه ایران بر ارزش ریال و وضعیت اقتصادی آن کشور اشاره کردند.

دیوید کوهن، معاون اطلاعات مالی و مبارزه با تروریسم وزارت مالیه امریکا، طی سخنان خود در کمیته روابط خارجی سنای امریکا، گام بعدی اعمال تحریم های شدیدتر اقتصادی علیه ایران را تشدید فشار بر ارزش ریال خواند، و افزود که این گام شامل ممانعت از فروش طلا به دولت و شهروندان ایرانی نیز می شود.

آقای کوهن به تمایل شدید ایرانیان به خرید طلا برای صیانت از ثروت خود اشاره کرد و خاطرنشان کرد که این نشانی از سقوط بیشتر ارزش ریال و موثر بودن تحریم های اقتصادی علیه ایران است.

آقای کوهن اضافه کرد که از روز اول جولای (یک ماه و نیم دیگر)، مطابق قانون تازه امریکا پیرامون تحریم ایران، واشنگتن به هیچ یک از کشورهایی که با آنها رابطه دارد، اجازه نخواهد داد به دولت یا شهروندان ایران طلا بفروشد، و این شامل فروشندگان طلا در ترکیه و امارات متحده عربی نیز می شود.

وندی شرمن، معین امور سیاسی وزارت امور خارجه امریکا نیز طی سخنان خود در سنای امریکا به ادامه کوشش امریکا برای مسدود کردن صادرات نفت ایران و اثرگذار بودن این اقدام اشاره کرد.

خانم شرمن اضافه کرد که چین، هند، ترکیه، کوریایی جنوبی، جاپان، و تایوان میزان قابل توجهی از واردات نفتی خود از ایران را کاهش داده اند.

معین سیاسی وزارت خارجه امریکا در ادامه سخنان خود در کمیته روابط خارجی سنا افزود که دولت امریکا به اعمال فشار بر این کشورها برای کاهش بیشتر خرید نفت از ایران ادامه خواهد داد.
XS
SM
MD
LG