لینک های دسترسی

Breaking News

سیلاب‌ها سبب بروز بیماری‌ها در پاکستان شده است


مقامات صحی پاکستان روز پنجشنبه اول سپتمبر (۱۰ سنبله) از شیوع بیماری‌های ناشی از آب آلوده در ساحات سیلاب‌زدهٔ آن کشور خبر دادند.

اسهال، بیماری‌های جلدی و عفونت‌های چشم در کمپ‌های امدادرسانی که توسط دولت در سراسر کشور ایجاد شده، در حال گسترش است. به گفتۀ مقامات، در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۹۰ هزار مورد اسهال در ایالت سند، که بیشترین آسیب را دیده است، گزارش شده است.

مقامات می‌گویند که برای تامین آب آشامیدنی صحی برای صدها هزار قربانی سیلاب تلاش‌ها جریان دارد.

سیلاب‌های موسمی تاکنون جان ۱۱۹۱ نفر را در پاکستان گرفته و ۳۳ میلیون جمعیت آن کشور را متاثر کرده است.

باوجودیکه سیلاب‌ها در بیشتر نقاط پاکستان رو به کاهش است، اما بسیاری از مناطق در جنوب ایالت سند هنوز هم زیر آب باقی مانده اند. نزدیک به نیم میلیون سیلاب‌زده در این ایالت در کمپ‌های امدادرسانی زندگی می‌کنند.

داکتر عذرا فضل پیچوهو، وزیر صحت ایالت سند می‌گوید که هزاران کمپ صحی برای درمان آسیب دیدگان ایجاد شده و واحدهای سیار صحی نیز مصروف درمان مردم استند.

سازمان جهانی صحت نیز اعلام کرده است که نظارت بر امراض از جمله اسهال حاد، کولرا و سایر بیماری‌های واگیر را افزایش داده و تجهیزات طبی را برای مراکز صحی فراهم می‌کند.

از جمله کسانی که در مناطق سیلاب‌زده در معرض خطر بیشتر قرار دارند، زنان باردار استند. براساس گزارش صندوق جمعیت ملل متحد ۶۵۰ هزار زن حامله در اثر سیلاب‌ها متاثر شده که از جمله ۷۳ هزار مورد قرار است در ماه آینده زایمان کنند و شدیداً به خدمات صحی نیاز دارند.

صندوق جمعیت ملل می‌گوید که ۶.۴ میلیون قربانی سیل در پاکستان به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

سازمان ملل متحد و حکومت پاکستان روز سه شنبه ۳۰ اگست (هشتم سنبله) خواستار کمک ۱۶۰ میلیون دالری برای رسیدگی به سیلاب‌زدگان در پاکستان شدند.

انتونیو گوتیرش، منشی عمومی ملل متحد در پیام ویدیویی گفت: "پاکستان غرق در رنج است. میلیون‌ها نفر بی‌خانمان شده، مدارس و امکانات صحی از بین رفته، معیشت‌ها نابود شده، زیرساخت‌های حیاتی و امیدها و رویاهای مردم از بین رفته است."

مقامات پاکستانی باران‌های اخیر را ناشی از تغییرات اقلیم ساخته دست بشر می‌دانند و می‌گویند که پاکستان ناعادلانه عواقب اقدامات غیرمسوولانه کشورهای دیگر را متحمل می شود.

شهباز شریف، صدراعظم پاکستان روز پنجشنبه در تویتی از امارات متحدهٔ عرب برای تحویل نخستین محموله کمکی به ارزش ۵۰ میلیون دالر اظهار سپاس کرد. او همچنان از اعلام کمک ۳۰ میلیون دالری ایالات متحده استقبال کرد.

تاکنون چندین کشور از جمله ترکیه، چین، قطر و عربستان سعودی برای سیل‌زدگان پاکستان از طریق هوا کمک ارسال کرده اند. بر اساس برآوردهای اولیه دولت، باران‌ها و سیلاب‌های ناشی از آن حدود ۱۰ میلیارد دالر خسارت وارد کرده است.

XS
SM
MD
LG