لینک های دسترسی

Breaking News

چرا ابر ستاره امسال جنجالى شد؟


برنامۀ رقابتی ابر ستاره که از طریق تلویزیون طلوع نشر می‌شود، امسال با جنجال‌هایی به همراه بود و گفته می‌شود که یکی از دلایل انصراف فهیم فنا از ادامۀ رقابت در این برنامه، تنش لفظی وی با آریانا سعید، یاور این برنامه بوده است.

ستارۀ افغان و ابر ستاره از برنامه‌های پربینندۀ تلویزیونی در افغانستان اند که برنامه ستاره افغان هر سال و ابر ستاره در پنج سال یک‌بار برگزار می‌شود.

سومین فصل برنامه ابرستاره امسال با اشتراک ده نفر از اشتراک کنندگان قبلی برنامۀ ستارۀ افغان راه اندازی شد که در دو گروه تقسیم شدند و آریانا سعید و قیس الفت، یاور دو گروه رقیب اند.

ماجرا در برنامۀ ابر ستاره که به تاریخ ۱۱ فبروری نشر شد، آغاز شد که در آن به گفتهٔ تماشاچیان یکی از اشتراک کنندگان در برابر اشتراک کنندۀ تیم رقیب برخورد "نامناسب" داشت. این بخش برنامۀ ابرستاره واکنش‌هایی را پس از آن برانگیخت که فهیم فنا، یکی از اشتراک کنندگان برنامه، از ادامۀ حضورش در این برنامۀ رقابتی منصرف شد.

هرچند مجری و یاوران برنامه ابر ستاره تصمیم فهیم فنا برای انصراف از این رقابت را یک موضوع شخصی و تصمیم خودش عنوان کردند، اما پس از آن، ویدیویی در رسانه‌های اجتماعی از پشت صحنۀ این برنامه نشر شد که حکایت‌های دیگری داشت.

در این ویدیو شنیده می‌شود که تنش شدید لفظی میان فهیم فنا و آریانا سعید بالا گرفته و آنان اتهاماتی را به یک دیگر وارد می‌کنند.

حمید رجا، تهیه‌کننده برنامه ابر ستاره تلویزیون طلوع به صدای امریکا گفت که بر اساس قرار داد موبی‌گروپ، فهیم فنا باید تا اخیر این برنامه به رقابت می‌پرداخت، اما به دلیل تصمیم شخصی، این برنامه را ترک کرد. آقای رجا افزود که تلویزیون طلوع در این مورد هیچ نقشی نداشته و این یک تصمیم شخصی بوده است.

او در مورد جنجال میان آقای فنا و آریانا سعید چیزی نگفت، اما تاکید کرد که آقای فنا باید در این مورد به مردم وضاحت دهد.

با وصف تلاش‌های فراوان گزارشگر صدای امریکا، فهیم فنا تماس‌های تلیفونی را پاسخ نداد و آریانا سعید، یاور برنامه ابر ستاره نیز از صحبت در این باره خودداری کرد.

یکی از شرکت‌کنندگان این برنامه بدون ذکر نامش به صدای امریکا گفت که این یک موضوع شخصی و غیرمترقبه بود.

واکنش‌ها

جدال در برنامه ابر ستاره تلویزیون طلوع و انصراف فهیم فنا از این برنامه در میان کاربران رسانه‌های اجتماعی نیز به سوژۀ داغ مبدل شد و حتا شماری از هنرمندان شناختۀ شدۀ افغانستان به این موضوع واکنش نشان دادند.

فرهاد دریا، از یکی از آوزاخوانان مشهور افغانستان در صفحۀ فیسبوک خود نگاشته است: "هنر موسیقی تنها آواز نیست، تنها گلو‌ زدن و بدل کردن چند دست لباس بر روی استیژ و صحنه، چند لایک و چند عکسک فوتوشاپ‌شده در انترنت نیست. هنرمند با هنر و حضور فزیکی‌ خود در حریم خانواده‌ها می‌درآید و به عنوان عضو آن خانواده‌ پذیرفته و اعتماد می‌شود. این هنر، یک ادبگاه کامل است و جهانی از دانش، تقوا، فرهنگ و اخلاق می‌خواهد تا یک آوازخوان به هنرمند مبدل ‌شود."

هرچند آقای دریا از کسی نام نگرفته، اما تاکید کرده که این موضوع متوجه "یک جریان کلان مافیایی تازه در موسیقی افغانستان است که دست‌ها و دستگاه‌های متعددی باعث ایجاد آن شده است".

شهزاد عدیل، یکی از دیگر هنرمندان افغان نیز به این موضوع واکنش نشان داده است.

آقای عدیل در فیسبوک نگاشته است: "نوار تصویری‌ را که امروز در رسانه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شود، شنیدم؛ در صحبت‌های فهیم فنای‌ عزیز یک ‌نوع شکستگی، عجز و مایوسیت را حس کردم که بی‌درنگ اشک‌هایم سرازیر شدند."

XS
SM
MD
LG