لینک های دسترسی

Breaking News

عطامحمد نور: در برابر "خودسری‌های" حکومت ایستادگی می‌کنیم


عطامحمد نور، بارها از حکومت مرکزی انتقاد کرده است
عطامحمد نور، بارها از حکومت مرکزی انتقاد کرده است

عطامحمد نور، والی بلخ و عضو ائتلاف برای نجات افغانستان، دیشب در مراسم گشایش یک مسجد در مزارشریف گفت که وضعیت کنونی بر اتحاد و انسجام بیشتر برای تأمین عدالت و مشارکت سیاسی نیاز دارد.

والی بلخ که پیش از این در یک گردهمایی در بلخ به شکل تند از حکومت انتقاد کرده بود؛ اما این بار با لحن آرام‌تر صحبت می‌کرد.

اوهمچنان مدعی شد که دست‌های در حکومت برای براندازی ارزش‌های دینی تلاش می‌کند.

آقای نور افزود "امروز ما در وضعیتی استیم که ایجاب می‌کند برای تأمین و تحقق عدالت و مشارکت سیاسی و عدالت اجتماعی و تامین عدالت در سرتاسر کشور و در برابر خودسری‌های حکومت و آنچه که ضد ارزش‌های دینی ما است، همۀ ما متحدانه و منسجم ایستادگی بکنیم ما در برابر هر گونه خشونت و ظلم و استبداد خاموش نمی‌نشینیم".

تا اکنون ارگ ریاست جمهوری در پاسخ به گفته‌های اخیر عطا محمد نور والی بلخ، واکنشی نشان نداده است؛ اما پیش از این ریاست جمهوری افغانستان گفته بود که حکومت خودسرانه عمل نمی‌کند.

پیش از این نیز رئیس جمهوری غنی، خطاب به منتقدین‌اش گفته است که بیایند طرح انکشاف دو ولایت را بر سر میزش بگذارند.

والی بلخ از فرد یا گروهی که در برابر "ارزش‌های دینی" کمر بسته اند، نام نبرد.

پس از شکل‌گیری "ائتلاف ملی برای نجات افغانستان" در ترکیه از سوی عطا محمد نور والی بلخ، جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری و محمد محقق معاون دوم ریاست اجرائیه، روابط ارگ با این سه فرد رهبر حزبی، به حالت عادی برنگشته است.

XS
SM
MD
LG