لینک های دسترسی

Breaking News

پوشیدن ماسک در بریتانیا و فرانسه جبری شد


فرانسه و بریتانیا اعلام کرده اند که به منظور جلوگیری از گسترش کروناویروس، به زودی پوشیدن ماسک در اماکن سرپوشیدۀ عمومی در این دو کشور اجباری می‌شود.

وزارت صحت بریتانیا روز سه شنبه ۱۴ جولای (۲۴ سرطان) اعلام کرد که سر از تاریخ ۲۴ جولای، مشتریان مکلف اند که در داخل مغازه‌ها و فروشگاه‌های انگلستان ماسک بپوشند. پیش از این، پوشیدن ماسک در وسایل حمل و نقل عامه در انگلستان جبری شده بود.

مت هنکاک، وزیر صحت و مراقبت‌های اجتماعی بریتانیا به قانونگذاران بریتانیایی گفت که این اقدام هم کارمندان فروشگاه‌ها را مصوون نگه‌داشته و هم اطمینان خاطر به مشتریان می‌دهد.

کسانیکه از مقررات جدید سرپیچی کنند تا ۱۰۰ پوند جریمه خواهند شد. اما کودکانی که کمتر از ۱۱ سال عمر دارند و کسانیکه بنا بر مشکلات صحی با معلولیت ماسک پوشیده نمی‌توانند، از این امر مستثنا اند.

امانویل مکرون، رییس جمهور فرانسه نیز روز سه شنبه ۱۴ جولای گفت که سر از تاریخ اول اگست سال روان، پوشیدن ماسک در مغازه‌ها و دیگر اماکن سرپوشیدۀ عامه جبری خواهد شد.

آقای مکرون گفت: "نشانه‌هایی داریم که کروناویروس بر می‌گردد و ما باید پیشبین و آماده باشیم...می‌خواهم که پوشیدن ماسک در اماکن سربستۀ عامه جبری باشد".

در حال حاضر، پوشیدن ماسک در وسایل حمل و نقل عامه و اماکن عامه که در آن رعایت فاصلۀ فزیکی ممکن نباشد، جبری است.

شماری از کشورهای اروپایی به شمول آلمان، اسپانیا، ایتالیا و یونان، از قبل پوشیدن ماسک را در اماکن سربستۀ عامه جبری ساخته اند.

بر اساس آمار پوهنتون جانس هاپکینز امریکا، تا صبح سه شنبه ۱۴ جولای شمار واقعات کروناویروس در بریتانیا به نزدیک به ۲۹۲ هزار و مرگ و میر ناشی از کووید۱۹ در آن کشور به حدود ۴۵ هزار رسیده است.

در فرانسه نیز تا کنون نزدیک به ۲۱۰ هزار واقعۀ مثبت کووید۱۹ ثبت شده و بیش از ۳۰ هزار نفر در اثر ابتلا به این بیماری جان باخته اند

XS
SM
MD
LG