لینک های دسترسی

Breaking News

کتاب کودکان با حجاب، زن امریکایی را در محراق توجه قرار داد


هدا ابراهیم، سال گذشته زمانی تصمیم به نوشتن کتاب کودکان با تصاویر دختران حجاب‌پوش گرفت که فاطمه، خواهر زادۀ هشت ساله اش، از وی پرسید که چرا تصاویر دختران حجاب دار در کتاب‌های کودکان در امریکا چاپ نشده است.

خانم ابراهیم می‌گوید که به برادرزاده اش وعده سپرد که این کار را خواهد کرد و سپس تصمیم به نوشتن کتاب "حجاب من چه رنگ است؟" گرفت.

کتاب هدا ابراهیم، زنان و دختران حجاب پوش مسلمان را در مسلک‌های مختلف –پیلوت، تاجر، سیاستمدار، داکتر و غیره- در حال انجام کار نشان می‌دهد.

به دلیل همه‌گیری کروناویروس، هدا نتوانست مراسم رسمی و معمول رونمایی کتاب خود را برگزار کند و تصمیم دارد که سال آینده این کار را انجام دهد.

کتاب این زن امریکایی سومالیایی تبار، پیش از آنکه چاپ شود، حمایت زیادی را به خود جلب کرد و به گفتۀ هدا، هم اکنون ترجمۀ آن به زبان اسپانیایی زیر کار است.

هدا می‌گوید که این کتاب هم به دختران حجاب پوش که می‌خواهند در ادبیات نمایندگی داشته باشند و هم به کسانیکه می‌اندیشند که چرا دختران مسلمان پوشش متفاوت دارند، کمک می‌کند.

هدا، رییس و بنیانگذار یک نهادی است که شرکت‌ها را در تنوع نیروی کاری شان کمک می‌کند. او همچنان در کالج سنت کلاود ایالت مینسوتا تنوع و عدالت اجتماعی را تدریس می‌کند.

میگن کاک، همکار خانم ابراهیم می‌گوید که کتاب "حجاب من چه رنگ است؟" حایز اهمیت است، زیرا به گفتۀ وی تنوع را در میان زنان مسلمان به تصویر می‌کشد. او می‌گوید که این کتاب زنان مسلمان از نژادهای مختلف را در پوشش حجاب و با قابلیت‌های مختلف از ورزش گرفته تا دیگر مسلک‌ها مصور ساخته است.

کتاب دیگر هدا ابراهیم –از سومالیا تا برف – در سال ۲۰۱۷ چاپ شد که در آن سرگذشت‌های جنگ داخلی و مهاجرت مردم سومالیا بازگویی شده است.

هدا می‌گوید که شاگردانش همواره از وی می‌پرسند که چرا حجاب می‌پوشد و آیا زیر فشار شوهر یا پدرش تن به پوشیدن حجاب داده است. او می‌گوید که پاسخش همواره این بوده است که پوشیدن حجاب تصمیم و انتخاب شخصی وی است و به خاطر افتخار و حفظ فرهنگ، میراث و ارزش‌های خود این کار را می‌کند.

خانم هدا در صحبت با خبرگزاری اسوشیتدپرس ابراز امیدواری کرد تا کتاب "حجاب من چه رنگ است؟" همسایگان غیرمسلمان وی را در شناخت و آموختن فرهنگ اسلامی کمک کند.

هدا گفت: "این کتاب در واقع حکایت تنوع و شمولیت را بیان می‌کند و به دختران جوان الهام می‌بخشد تا به آنچه هستند افتخار کنند."

XS
SM
MD
LG