لینک های دسترسی

Breaking News

قصر سفید کنفرانس مبارزه با افراطگرایی را دایر می کند


کنفرانس مبارزه با افراطگرایی، ١٨ فبروری برگزار خواهد شد
کنفرانس مبارزه با افراطگرایی، ١٨ فبروری برگزار خواهد شد

قصر سفید پلان دارد که به تاریخ ١٨ فبروری کنفرانسی را پیرامون تلاش ها در مبارزه با افراطگرایی خشونت آمیز دایر کند.

در این نشست، بر تلاش های ملی و بین المللی در جهت جلوگیری از افراطگرایان و حامیان آنان از جلب و جذب دیگران در ایالات متحده و سایر نقاط جهان بحث خواهد شد. در این نشست نمایندگان کشور های مختلف شرکت خواهند داشت، اما تا کنون نام این کشور ها واضح نشده است.

قصر سفید با نشر یک اعلامیه گفته است که منظور اصلی این نشست، درک، شناسایی، و جلوگیری بهتر پروسۀ رسیدن بنیادگرایی به خشونت در داخل و خارج ایالات متحده می باشد.

حکومت ایالات متحده در حالی از پلان تدویر این کنفرانس خبر میدهد که روز گذشته، بیش از یک میلیون نفر در پاریس مظاهره کردند تا همبستگی و ایستادگی شان را علیه تروریزم نشان دهند. در این راهپیمایی عظیم، رهبران بیش از چهل کشور نیز حضور داشتند.

حضور مقامات حکومت ایالات متحده در راهپیمایی پاریس چشمگیر نبود، و از جانب این کشور، ویکتوریا نولاند معاون وزارت خارجه در کنار سفیر ایالات متحده در پاریس اشتراک ورزیده بودند.

جان کری وزیر خارجۀ امریکا که به بازدید از هند مشغول است، اعلام داشت که به روز جمعه به پاریس میرود تا با قربانیان حملات هفتۀ گذشته، اظهار همبستگی نماید.

تهدیدات تازه

حکومت فرانسه حدود ده هزار از نیرو های خود را به تحرک در آورده که به گفتۀ صدراعظم آن کشور، در جستجوی همدستان احتمالی در واقعۀ مرگبار پاریس میباشند. صدراعظم فرانسه گفت که این عملیات جستجو مهم است، زیرا هنوز هم تهدید وجود دارد.

در همین حال گروه دولت اسلامی بار دیگر از طرفداران خود در کشور های غربی خواسته که حملات دیگری انجام دهند.

گروه دولت اسلامی در صفحۀ تویتر خود از هوادارانش خواسته تا بر پولیس و نیرو های استخباراتی غرب حمله کنند. ایریک هولدر وزیر عدلیۀ امریکا نگرانی اش را از افراد و حلقات دهشت افگنی اظهار داشت که منفردانه عمل میکنند.

پس از تهدید تازۀ گروه دولت اسلامی، ادارات پولیس در ایالات متحده به حالت آماده باش در آمده اند. ایالات متحدۀ امریکا، فرانسه، آسترالیا و کانادا در فهرست کشور های مورد هدف قرار دارند.

از جانب دیگر، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجۀ ترکیه گفته است که بیوۀ یکی از حمله کنندگان واقعۀ پاریس، از مرز ترکیه عبور کرده و وارد سوریه شده است. آقای چاووش اوغلو افزود که حیات بومیدین به تاریخ ٢ جنوری وارد ترکیه شده بود و به روز پنجشنبه به سوریه رفته است.

بومیدین همسر امیدی کولیبالی بود که شوهرش بر یک مغازۀ یهودیان در پاریس حمله کرد و بعد کشته شد. وی در ویدیویی که بعداً به نشر رسید، وفاداری اش را به گروه دولت اسلامی نشان داد.

XS
SM
MD
LG