لینک های دسترسی

Breaking News

کودکان ۱۲ ساله به بالا باید ماسک بپوشند - سازمان جهانی صحت 


Virus Outbreak Turkey
Virus Outbreak Turkey

سازمان جهانی صحت می‌گوید کودکانی که ۱۲سال یا بیش از آن سن دارند، باید مانند سایر افراد به هدف جلوگیری از گسترش بیشتر کروناویروس، ماسک بپوشند.

با آنهم این سازمان و صندوق وجهی ملل متحد برای اطفال گفته اند که کودکان باید زمانی ماسک بپوشند که رعایت فاصلهٔ‌ یک متر با دیگران در ساحاتی که سرایت ویروس گسترده است، نا ممکن باشد.

این سازمان‌ها در خصوص پوشیدن ماسک توسط کودکان شش تا ۱۱ سال گفته اند که این امر با عوامل متعدد چون شدت انتقال ویروس در ساحه، قادر بودن کودکان به پوشیدن ماسک، دسترسی به ماسک و نظارت بر آنان ربط دارد.

بر اساس سفارش این نهادها، کودکان پنج سال و کوچکتر از آن نباید مکلف به پوشیدن ماسک باشند.

این دو سازمان گفته اند که بر اساس مطالعات،‌ کودکان در مقایسه با نوجوانان نقش بیشتر در انتقال ویروس داشته اند، اما برای درک بهتر از آن به معلومات بیشتر نیاز است.

سازمان جهانی صحت برای بار نخست به تاریخ پنجم ماه جون از همگان خواست تا برای جلوگیری از گسترش کروناویروس،‌ ماسک بپوشند، اما رهنمود مشخصی برای کودکان ارایه نکرده بود.

کروناویروس نخست در دسمبر ۲۰۱۹ میلادی در شهر ووهان، مرکز ولایت هوبی چین شیوع یافت و سپس با گسترش در سراسر جهان به همه‌گیری مرگبار تبدیل شد.

بر اساس آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده امریکا، تا روز یکشنبه ۲۳ اگست (دوم سنبله) کووید۱۹ جان بیش از ۸۰۴ هزار نفر را در سرتاسر جهان گرفته و اضافه از ۲۳ میلیون نفر دیگر به آن مصاب شده اند.

XS
SM
MD
LG