لینک های دسترسی

Breaking News

هشدار WHO؛ ممکن هیچ چارهٔ به کروناویروس وجود نداشت باشد


سازمان جهانی صحت امروز سوم اگست (۱۳ اسد) هشدار داد که با وجود شتاب برای دست‌یابی به واکسین موثر، ممکن هیچ زمانی راه حلی به کروناویروس وجود نداشته باشد.

این سازمان از حکومت ها و شهروندان تمامی کشور‌ها خواست تا بر اقدامات ابتدایی مانند، آزمایشات تشخیص کروناویروس، تعقیب افراد مصاب، رعایت فاصلهٔ فزیکی و پوشیدن ماسک تمرکز کنند.

تدراس ادونام گبرییسس، رییس عمومی سازمان جهانی صحت گفت: "همه امیدواریم به شماری از واکسین‌های موثر دست یابیم؛ واکسین‌های که در جلوگیری از آلوده شدن مردم کمک کند. با آنهم، در حال حاضر هیچ راه حل فوری وجود نداد -- و ممکن هیچ زمانی وجود نداشته باشد."

هفتهٔ گذشته دو واکسین کروناویروس وارد مرحله نهایی آزمایش کلینیکی شد.

در حال حاضر، پنج واکسین در مراحل نهایی قرار دارد و دانشمندان انتظار دارند تا پایان سال بدانند که کدام یک از آن‌ها مصوون و موثر است.

شرکت‌های بیون‌تک آلمانی و فایزر امریکایی که مشترکاً یک واکسین را انکشاف داده اند، و شرکت فوسم فارمای چین آزمایشات واکسین کووید ۱۹ را در ۱۲۰ محل در سراسر جهان آغاز کرده اند.

در همین حال شرکت مودرنا نیز در ۸۹ محل در ایالات متحده آزمایشات نهایی را بالای واکسین تهیه شده توسط این شرکت شروع کرده است.

کروناویروس نخستین بار در ماه دسمبر ۲۰۱۹ میلادی از شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت و سپس به همه گیر مرگبار تبدیل شد.

بربنیاد آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده، تا چاشت شنبه سوم اگست (۱۳ اسد) در سراسر جهان، جان نزدیک به ۶۸۹ هزار نفر را گرفته و اضافه از ۱۸ میلیون نفر دیگر به آن مصاب شده اند.

XS
SM
MD
LG