لینک های دسترسی

Breaking News

سازمان جهانی صحت: به بهبودیافتگان کووید۱۹ سند معافیت ندهید 


سازمان جهانی صحت می‌گوید هیچ شواهدی موجود نیست که تضمین کند افرادی که پس از ابتلا به کووید۱۹ صحت‌یاب شده اند،‌ دوباره به کرونایروس مبتلا نخواهند شد.

این سازمان با نشر اعلامیهٔ‌ امروز ۲۵ اپریل (ششم ثور) از توزیع "پاسپورت معافیت" یا "گواهی‌نامهٔ‌ عاری از خطر" به افرادی که پس از ابتلا به کرونایروس صحت‌یاب شده اند، هشدار داد.

به گفته سازمان جهانی صحت توزیع این گونه اسناد باعث می‌شود که بهبود‌یافتگان توصیه‌های معیاری را در نظر نگیرند و خطر گسترش کرونایروس را شدت بخشند.

سازمان جهانی صحت گفته است که انتی‌بادی موجود در بدن افراد صحت‌یافته متضمن این نیست که دوباره به بیماری کووید۱۹ مصاب نخواهند شد.

معافیت زمانی در بدن ایجاد می‌شود که سیستم ایمنی بدن، ویروس را از بین ببرد و در برابر آن انتی‌بادی تولید کند تا بار دیگر که عین ویروس بر بدن حمله‌ور می‌شود، بدون آنکه بتواند بیماری ایجاد کند، توسط سیستم معافیتی بدن از کار انداخته شود.

چلی، از کشورهای امریکای جنوبی، هفتهٔ‌ گذشته گفته بود که به افراد صحت‌یافته از بیماری کووید۱۹ "پاسپورت معافیت" توزیع می‌کند تا پس از معاینات و تثبیت موجودیت انتی‌بادی در بدن شان، فوراً به وظایف شان برگردند.

کروناویروس برای نخستین بار در ماه دسمبر ۲۰۱۹ میلادی در شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت.

بر اساس معلومات پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده امریکا، این ویروس در ۱۸۵ کشور و قلمرو جهان تا صبح روز شنبه ۲۵ اپریل (شش ثور) جان بیش از ۱۹۷ هزار تن را گرفته و اضافه از دومیلیون و ۸۱۲ هزار نفر دیگر به آن مبتلا شده اند.

XS
SM
MD
LG