لینک های دسترسی

Breaking News

چرا زن جوان سعودی از هوتلی در تایلند بیرون نمی‌رود؟


ادارۀ مهاجرت تایلند گفته است که رهف محمد القنون، زن جوان سعودی را که خواستار پناهندگی سیاسی در آسترالیا است، خلاف میل‌اش به هیچ جایی اعزام نخواهد کرد.

رهف القنون ۱۸ ساله که مدعی است خانواده اش با وی بدرفتاری می‌کرده است، هنگامیکه از کویت عازم آسترالیا بود، در میدان هوایی شهر بنکاک تایلند متوقف و پاسپورت اش از وی گرفته شد.

بانو القنون اکنون خود را در اتاق هوتل در تایلند قفل کرده و با نشرویدیوی کوتاه در تویتر گفته است "تا مسوولان کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان را نبینم اتاق را ترک نخواهم کرد. من پناهندگی می‌خواهم".

پافشاری القنون برای گرفتن پناهندگی در آسترالیا، توجه جهانی را به مشکلات فراه راه زنان در عربستان سعودی یکبار دیگر جلب کرده است. همچنان فرار این زن جوان از سعودی و نیز قضیۀ کشتار جمال خاشقجی، نویسندۀ منتقد حکومت سعودی، گسترۀ اصلاحات محمد بن سلمان، ولیعهد مقتدر عربستان را بر می‌تاباند.

القنون در تویتر نوشته است که اگر جبراً به عربستان برگردانده شود "خطر جدی" او را تهدید می‌کند و ممکن از سوی خانواده اش کشته شود.

القنون به تاریخ ۵ جنوری هنگام سفر از کویت به جانب استرالیا در میدان هوایی بنکاک تایلند متوقف شد
القنون به تاریخ ۵ جنوری هنگام سفر از کویت به جانب استرالیا در میدان هوایی بنکاک تایلند متوقف شد

او به دیدبان حقوق بشر گفته است که هنگامیکه در عربستان بود، تنها به خاطر کوتاه کردن موهایش از سوی مردان خانواده‌اش لت و کوب شد و به وی گفته شد که حق ندارد برای شش ماه از اتاق خود بیرون بیاید.

سوراچیت هکپارن، رئیس پولیس مهاجرت تایلند گفته است که القنون به سعودی برگردانده نخواهد شد. او گفته است که مسوولان ملل متحد به زودی با القنون دیدار خواهند کرد.

دیدبان حقوق بشر گفته است که حکومت تایلند باید پاسپورت القنون را برایش برگرداند و بگذارد که وی با ویزۀ آسترالیا، به سفرش ادامه بدهد.

XS
SM
MD
LG