لینک های دسترسی

Breaking News

چرا امریکا حال سپاه پاسداران را درج فهرست دهشت افگنی کرد؟


عکس از آرشیف صدای امریکا
عکس از آرشیف صدای امریکا

دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را رسماً در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داد، اقدامی که موجب واکنش مشابه تهران شد.

روابط میان ایالات متحده و ایران پس از روی کار آمدن رژیم جمهوری اسلامی در ایران، همواره پر تنش بوده است و در این مدت، واشنگتن چندین بار تعزیرات اقتصادی را بر تهران وضع کرد و حتا بخش هایی از سپاه پاسداران را در فهرست سیاه قرار داد.

افزایش تنش میان ایالات متحده و ایران چه عواقبی را در قبال خواهد داشت به خصوص در شرق میانه که همین حال شاهد جنگ نیابتی قدرت های منطقه یی و قدرت های جهانی است.

خالد مفتون مصاحبه ای را در مورد با علیرضا نوری زاده، رئیس مرکز مطالعات ایران و عرب مستقر در لندن، انجام داده و نخست از وی پرسیده است چرا حال ایالات متحده تصمیم گرفت تا سپاه پاسداران را به صورت کامل در فهرست سازمان های دهشت افگنی خارجی بگنجاند.

please wait

No media source currently available

0:00 0:06:47 0:00

  • 16x9 Image

    خالد مفتون - واشنگتن

    خالد مفتون، به عنوان تهیه کننده گزارش های تحلیلی و گوینده خبر، کارش را از ابتدای سال ۲۰۱۴ در رادیو صدای امریکا در واشنگتن آغاز کرد. خالد پیشتر از این، حدود ۱۰ سال در رسانه های بین المللی مختلف به شمول خبرگزاری آلمان درکابل و رادیو آزادی در پراگ کار کرده بود. خالد مفتون سند لیسانس حقوق و علوم سیاسی را از دانشگاه کابل دریافت کرده و سند ماستری را در رشته مدیریت عامه از انستیتوت مطالعات بین المللی مونتری کالیفرینای امریکا کسب کرده است.

XS
SM
MD
LG