لینک های دسترسی

Breaking News

باد و باران سبب مرگ ۲۷ نفر در پاکستان شد


بیشترین تلفات ناشی از رویدادهای اخیر جوی در پاکستان در ساحهٔ‌ بنو در ایالت خیبرپشتونخوا به وقوع پیوسته است
بیشترین تلفات ناشی از رویدادهای اخیر جوی در پاکستان در ساحهٔ‌ بنو در ایالت خیبرپشتونخوا به وقوع پیوسته است

مقام‌های پاکستانی روز یکشنبه ۱۱ جون (۲۱ جوزا) گفتند که بارندگی شدید و وزش بادهای تند سبب مرگ کم از کم ۲۷ نفر، به شمول هشت کودک، در شمال‌‌غرب آن کشور شده است.

تیمور علی خان، یک سخنگوی ایالتی ادارهٔ مبارزه با حالات اضطرار پاکستان، گفت: "کم از کم ۱۲ نفر زمانی جان باختند که سقف و دیوارهای خانه‌های شان بر آنان فرو ریخت."

طوفان شدید شام شنبه چهار ساحه را در ایالت خیبرپشتونخوا زیر گرفت که در اثر آن تنها ۱۵ نفر ، به شمول دو کودک دو و ۱۱ ساله، در ساحهٔ بنو جان باختند.

تیمور علی خان به خبرگزاری فرانس‌پرس گفت که بیش از ۱۴۰ نفر دیگر در این طوفان‌ها زخمی شده و افزون بر آن ۲۰۰ راس مواشی تلف شده است.

مقام‌های ایالتی در هر چهار ساحهٔ طوفان زده حالت اضطراری اعلام کرده اند.

پاکستان در تابستان سال گذشته شاهد باران‌های غیرمنتظرهٔ موسمی بود که منجر به جاری شدن سیلاب‌های مدهش شده و یک سوم اراضی آن کشور زیر آب فرورفت.
سیلاب‌های سال گذشته جان بیش از ۱۷۰۰ نفر را گرفته و کم و بیش دو میلیون خانه را صدمه رساند یا به کلی تخریب کرد.

در همین حال، مقام‌های پاکستانی گفته اند که گردباد شدیدی از سمت بحیرهٔ عرب به طرف جنوب پاکستان در حرکت است.

ادارهٔ مبارزه با حالات اضطرار در ایالت سند هشداریه‌ای را صادر کرده و گفته است که در جریان این هفته بارندگی بسیار شدید توام با وزش بادهایی که تا ۱۴۰ کیلومتر در ساعت سرعت دارد، بخش‌هایی از این ایالت را متاثر خواهد کرد.

با توجه به پیش‌بینی مقام‌های پاکستانی که این گردباد سبب ایجاد امواجی با ارتفاع ۷.۵ تا ۸.۵ متر خواهد شد، در این هشداریه از ماهیگیران پاکستانی خواسته شده است که تا تاریخ ۱۷ جون از ماهیگیری و رفتن به دریا و بحر خودداری کنند.

در تهیه این مطلب از گزارش خبرگزاری فرانس‌پرس استفاده شده است.

XS
SM
MD
LG