لینک های دسترسی

Breaking News

آغاز دومین جشنوارۀ بازی‌های زمستانی در بامیان


دومین جشنوارۀ بازی‌های زمستانی در ولایت بامیان با حضور صدها ورزشکار از شش ولایت افغانستان در ساحۀ آق‌رباط مرکز بامیان آغاز شد.

در این جشنواره حدود ۲۰۰ ورزشکار دختر و پسر از ولایات کابل، غزنی، میدان وردک، پنجشیر، پروان و بامیان در رشته‌های ورزش کُرلینگ، بازی‌های دوگانه و اسکیت با هم رقابت می‌کنند.

به گفتۀ برگزارکنندگان این برنامه، بامیان مکان‌های مناسبی برای راه اندازی رشته‌های مختلف ورزش‌های زمستانی دارد و هدف از راه اندازی این جشنواره رشد بازی‌های زمستانی در افغانستان است.

منورشاه شهزاد، نمایندۀ اتحادیۀ ملی ورزش‌های زمستانی و یکی از برگزار کنندگان این جشنواره گفت: "نسبت به سال گذشته برنامه‌های ما بهبود یافته و امکانات و تجهیزات بیشتری برای ورزشکاران فراهم کردیم و تلاش می‌کنیم در سال آینده سهولت‌های بیشتری در این جشنواره در نظر گرفته شود".

آقای شهزاد افزود که فردا جمعه نیز مسابقات اسکی و اسنو بورد به مناسبت دومین جشنواره بازی‌های زمستانی با حضور ده‌ها ورزشکار دختر و پسر از ولایات مختلف کشور راه اندازی می‌شود.

شعیب مرادی، یکی از ورزشکاران کابل، گفت: "در مسابقات دوگانۀ زمستانی مقام دوم را گرفتم و در نشانه زنی نیز مقام دوم را گرفتم و هدفم این است تا در مسابقات جهانی راه پیدا کنم".

به گفتۀ مقام‌ها در اتحادیۀ ملی ورزش‌های زمستانی، چندین ورزشکار رشتۀ کُرلینگ از افغانستان تا یک‌ونیم ماه دیگر در مسابقات روسیه اشتراک می‌کنند.

Winter Sports Festival in Bamyan
Winter Sports Festival in Bamyan

در سال‌های اخیر مسابقات مختلف ورزش‌های زمستانی به خصوص اسکی، کُرلینگ و جشنواره‌های بازی‌های زمستانی در ولایت بامیان راه اندازی می‌شود تا در کنار معرفی این ولایت به حیث ساحۀ مهم سیاحتی افغانستان برای گردشگران، ورزش‌های زمستانی نیز در این کشور رشد کند.

با آن که رشتۀهای مختلف ورزش‌های زمستانی در بامیان در سال‌های اخیر رشد کرده است؛ اما نبود امکانات و تجهیزات یکی از چالش‌های مهم ورزشکاران افغان محسوب می‌شود.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG