لینک های دسترسی

Breaking News

رقابت بانوان بایسکل‌ران افغان برای راهیابی به تیم ملی


رقابت‌های ورزشی دو روزۀ بایسکل‌رانی برای انتخاب اعضای تیم ملی بایسکلرانی بانوان افغانستان با حضور ۴۶ ورزشکار زن از شش ولایت در بامیان آغاز شد.

در این رقابت ۴۶ دختر بایسکل‌ران از ولایات کابل، بلخ، دایکندی، غزنی، فاریاب و بامیان در تلاش راهیبابی در تیم ملی بانوان بایسکل‌رانی اند.

در روز نخست این رقابت‌های بایسکل‌رانی ورزشکاران بامیان، کابل، فاریاب و غزنی رکاب‌زنان پیشتاز این مسابقه شناخته شدند.

یلدیز هاشمی، بایسکل‌ران ولایت فاریاب می‌گوید: "هدفم از بایسکل‌رانی این است که بتوانم روزی جایگاه اصلی زنان را در جامعه ثابت کنم که زنان دوشادوش مردان در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی فعالیت کرده می‌توانند".

زهرا رضایی بایسکل‌ران ولایت بامیان با خوشحالی از اشتراک در این مسابقات گفت: "در این مسابقات ۴۶ ورزشکار اشتراک داشتند که در بین این تعداد توانستم مقام اول را بگیرم."

از میان ۴۶ بانوی ورزشکار در این رشته ۱۱ دختر بایسکل‌ران عضویت تیم ملی بایسکل‌رانی کشور را کسب خواهند کرد.

نرگس حکیمی، که از شهر کابل با کودکش در رقابت‌های بایسکل‌رانی حضور یافته است، می‌گوید که آرزویش راهیابی در تیم ملی بایسکل‌رانی کشور است.

خانم حکیمی می‌گوید که او آماده است در مسابقات بین‌المللی به نمایندگی از دختران افغان حضور یافته و با زنان جهان دراین بخش رقابت کند.

او اضافه کرد :"برای من سخت بود؛ از این‌که توانستم پا به پا با سایر ورزشکاران رکاب بزنم بسیار خوشحال هستم".

برگزار کنندگان رقابت‌ بایسکل‌رانی "تور در بامیان" هدف از راه اندازی این رقابت‌های بایسکل‌رانی را انتخاب اعضای تیم ملی بایسکل‌رانی بانوان کشور و تشویق دختران به این رشتۀ ورزشی عنوان می‌کنند.

please wait

No media source currently available

0:00 0:02:56 0:00
لینک دانلود


فضل احمد فضلی، رییس فدراسیون بایسکل رانی افغانستان به صدای امریکا گفت: "امروز از شش ولایت کشور تیم‌های بایسکل‌رانی دختران را داشتیم. هرات را نیز دعوت کرده بودیم اما در آخرین لحظات نتوانستند در این مسابقه اشتراک کنند اما؛ از شش ولایت کشور ۴۶ دختر بایسکل‌ران دراین رقابت‌ها حضور یافتند".

دختران بایسکل‌ران در روز نخست این رقابت‌های بایسکل‌رانی؛ فاصلۀ ۳۰ کیلومتری را از ساحۀ سبزآب درۀ کالو تا مرکز شهر بامیان رکاب زدند.

قرار است روز پنجشنبه این هفته نیز در رقابت جداگانۀ بایسکل‌رانی؛ دختران ورزشکار فاصلۀ ۵۰ کیلومتر را برای گزینش ۱۱ بهترین اعضای تیم ملی بایسکل‌رانی افغانستان رکاب بزنند.

فدراسیون بایسکل‌رانی کشور می‌گوید که آنان در تلاش گزینش بهترین دختران بایسکل‌ران در سطح ولایات کشور اند تا در آینده افغانستان در مسابقات بین‌المللی نیز درخشش خوبی داشته باشد.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG