لینک های دسترسی

Breaking News

وزارت داخله در تلاش افزایش شمار زنان در صفوف پولیس


وزارت داخله می گوید هنوز هم به هدف از قبل تعین شده برای جلب و جذب پنج هزار پولیس اناث در سال جاری دست نیافته است.

اما این وزارت می گوید عنقریب شورای پولیس اناثیه را ایجاد می کند تا مشکلات را بررسی نموده و سطح جلب و جذب پولیس زنن را در صفوف پولیس بلند ببرد.

مسوولان وزارت داخله میگویند رسیدگی به مشکلات پولیس زن و بلند بردن سطح جلب و جذب زنان به صفوف پولیس از اهداف ایجاد این شورا ها می باشد.

حکمت شاهی، رئیس بخش زنان و حقوق بشر وزارت داخله می گوید چهار شورای آزمایشی را نیز تا کنون در بامیان، هرات و بلخ ایجاد کرده اند که نتایج امتحانی برای اهداف تعین شده خوب بوده است.

به گفتۀ خانم حکمت شاهی "هدف از ایجاد این شورا ها در قطعات و جزو تام های پولیس وزارت داخله این است که مشکلات خانم ها را به سطح شخصی یا دولتی اگر وجود داشته باشد" آنان می توانند مشکلات را به به مقامهای این وزارت برسانند.

این مقام وزارت داخله افزود "ما اشد ضرورت داریم و مساله جلب و جذب پولیس اناثیه یکی از اولویت های وزارت داخله است."

آمادگی های ایجاد شورا

به این منظور وزارت داخله سمینار چهار روزه را نیز در کابل راه اندازی کرد تا نظریات شرکت کننده گان را در مورد چگونگی ایجاد شورای پولیس اناثیه بداند.

مقامات وزارت داخله میگویند با این که فرصت اندکی برای رسیدن به این هدف دارند اما تلاش میکنند که تا پایان سال جاری شمار پولیس زن را به پنج هزار برسانند.

مسعود احمد عزیزی معین پالیسی وزارت داخله در مراسم افتتاح این سمینار گفت "امسال هدف ما بود که به پنج هزار برسیم، واقعا مشکلات است، ما خو بست ها داریم که از همشیره ها بیایند و با ما خدمت کنند اما در اکثر ولایات و مناطق تا هنوز هم این فرصت فراهم نشده و اینها تشویق نشده اند که بیایند و این مسوولیت را بگیرند."

به اساس ارقامی که وزارت داخله اراین میکنند شمار زنانی که در صفوف پولیس ایفای وظیفه میکنند به حدود ۲۳۰۰ تن می رسد.

با این حال وزارت داخله میگوید به اساس پالیسی های که تعین شده قرار است در سال های آینده کم از کم ۱۰ هزار زن را به صفوف پولیس جذب کنند.

این در حالیست که مشکلات فرهنگی و محدودیت های اجتماعی از دلایلی گفته می شود که اکثر خانواده ها به دختران و زنان جوان اجازه پیوستن به صفوف نیروهای پولیس را نمی دهند.

اما وزارت داخله می گوید از طریق شوراهای پولیس اناثیه تلاش میکنند میزان جلب و جذب زنان در صفوف پولیس افزایش یابد.

XS
SM
MD
LG