لینک های دسترسی

Breaking News

راهپیمایی گستردۀ زنان برای تساوی حقوق و مبارزه با آزار جنسی


تعدادی از شهر های بزرگ ایالات متحدۀ امریکا و سراسر جهان، دیروز شاهد راهپیمایی های گستردۀ زنان و فعالان حقوق زن بودند. آنان خواهان تساوی حقوق و بیمۀ صحی برای زنان بودند؛ آزار و اذیت جنسی را تقبیح میکردند؛ و زنان را ترغیب می نمودند تا به مقام های بلند خود را کاندید کنند.

این مظاهرات، به ویژه، در شهر های نیویارک، و شیکاگو پر رنگتر بود و صدها هزار نفر در آن اشتراک ورزیده بودند.

کلوی رمجان، یک تن از مظاهره کنندگان در شیکاگو، گفت که آنان همه را ترغیب میکنند تا "افراد مناسبی را به کرسی های مناسب در مجلس نمایندگان و سنا" انتخاب کنند. رمجان در میان کسانی بود که در راه پیمایی مسمی به "حرکت بسوی صندوق های رای دهی"، در اولین سالگرد ریاست جمهوری رئیس جمهور ترمپ، اشتراک کرده بود.

از سوی دیگر، بل دی بلازیو، شاروال نیو یارک، به خبرنگارانی که از رویداد آن شهر گزارش می دادند گفت رئیس جمهور ترمپ باید رقم اشتراک کنندگان مظاهرات و پیام آنها را یادداشت کند.

بل دی بلازیو افزود: "شما یقیننا بیشتر این مظاهرات را خواهید دید. هر کسی که فکر می کند این حرکت فقط برای یکبار بود، در اشتباه است. آنچه یک سال قبل اتفاق افتاد آغاز یک جنبش بزرگ بود."

ونجی ویلیامز، که خود را به کرسی مجلس نمایندگان کاندید کرده، گفت که "متاسفانه رئیس جمهور ما، ما را وادار ساخت".

در این مظاهرات، بر خلاف دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، نیز شعار ها داده می شد.

سال گذشته، یک روز پس از تحلیف دونالد ترمپ به حیث رئیس جمهور جدید ایالات متحده، مظاهرات وسیع زنان صورت گرفت که ازدحام بیشتر آن در شهر واشنگتن دی سی بود. این بار، در حالی که در بعضی جاها گردهم آیی نسبت به سال گذشته کمتر بود، اما انرژی، شور، و هیجان همچنان در میان مظاهره کنندگان دیده میشد.

XS
SM
MD
LG