لینک های دسترسی

Breaking News

زنان معترض در کابل: چرا جهان نابودی ما را تماشا می‌کند؟


شماری از زنان فعال در کابل امروز با راه اندازی راهپیمایی اعتراضی شعار های " چرا جهان نابودی ما را تماشا می‌کند " و " بی اعتنایی سازمان ملل (متحد) شرم آور است " را سر دادند.

این زنان معترض با وجود آنکه طالبان راه اندازی تظاهرات را منع کرده اند، می‌خواستند در نزدیک دفتر ماموریت معاونت ملل متحد در افغانستان دست به اعتراض بزنند، اما راهپیمایی آنان به ساحهٔ سبز پیشین که شماری از سفارت‌خانه ها در آن موقعیت داشت، انتقال یافت.

زنان معترض از طالبان خواستند که حق آموزش و حق کار را به آنان بدهند.

جنگجویان طالبان مانع نزدیک شدن خبرنگاران به این راه پیمایی شدند.

وحیده امیری، یکی از سازماندهندگان جنبش خودجوش فعالین زنان در افغانستان به فرانس پرس گفت: "ما از منشی عمومی ملل متحد می‌خواهیم که از حقوق ما برای آموزش و کار حمایت کند. ما امروز از همه چیز محروم شده ایم."

تظاهرات فعالان زن در کابل
please wait

No media source currently available

0:00 0:00:54 0:00

فرانس پرس گزارش داده است که طالبان مسلح نخست از معترضان و خبرنگاران خواستند تا از آن ساحه دور شوند، اما سپس محافظین بیشتر به ساحه رسیدند و آنانرا به عقب راندند.

فرانس پرس گزارش داده است که طالبان مسلح تلیفون یک خبرنگار محلی را ضبط کردند که با استفاده از آن تظاهرات را فلمبرداری می‌کرد.

تظاهرات زنان در کابل به یک رویداد تکراری مبدل شده است، اما طالبان هنوز به زنان اجازه نداده اند که به وظایف شان و دختران به مکتب برگردند.

پنجشنبه گذشته، در حدود ۲۰ زن اجازه یافتند برای بیش از ۹۰ دقیقه راهپیمایی کنند اما چندین خبرنگار محلی و خارجی که آنرا تحت پوشش قرار می‌دادند از سوی طالبان مورد لت و کوب قرار گرفتند.

XS
SM
MD
LG