لینک های دسترسی

Breaking News

هشتمین جام جهانی فوتبال زنان با میزبانی فرانسه آغاز شد


ستدیوم فوتبال شهر پاریس که میزبان نخستین رقابت جهام جهانی زنان فرانسه و کوریای جنوبی است
ستدیوم فوتبال شهر پاریس که میزبان نخستین رقابت جهام جهانی زنان فرانسه و کوریای جنوبی است

هشتمین جام جهانی فوتبال زنان، امروز جمعه در فرانسه آغاز شد و حدود یک میلیون نفر تکت های حضوریابی در این رقابت ها را خریداری کرده اند.

در آغازین رقابت این جام، تیم میزبان فرانسه در میدان ورزشی شهر پاریس، به مصاف تیم فوتبال زنان کوریای جنوبی رفت. این رقابت ۴-۰ به نفع فرانسه پایان یافت.

فدراسیون بین المللی فوتبال یا فیفا تلاش کرده است رقابت های جام جهانی فوتبال زنان ۲۰۱۹ را با آمادگی ها و شکوه بیشتری برگزار کند و زنان ورزشکار را از سرتاسر جهان گرد هم آورد.

شرکت گوگل نیز به افتخار آغاز جام جهانی فوتبال زنان ۲۰۱۹ پاریس، لوگوی امروز صفحات خود را با تصاویر فوتبال زنان آراسته است.

ایالات متحده که مدافع لقب قهرمانی این جام است، نخستین رقابت خود را روز سه شنبه یازدهم ماه جون با تیم فوتبال زنان تایلند انجام می دهد.

تیم فوتبال زنان کوریای جنوبی، روز پنجشنبه از میدان ورزشی شهر پاریس دیدن کردند.
تیم فوتبال زنان کوریای جنوبی، روز پنجشنبه از میدان ورزشی شهر پاریس دیدن کردند.

در این جام ۲۴ تیم شرکت کرده است که در شش گروه با هم رقابت کرده و ۱۶ تیم به دور حذفی راه خواهد یافت. چهار تیم که بلندترین سومین امتیاز را دارا باشند، علاوه بر ۱۲ تیم اول و دوم گروه ها، به دور حذفی راه خواهند یافت.

تیم فوتبال زنان امریکا در حالی در رقابت های جام جهانی پاریس شرکت می کنند که بازیکنان این تیم در ماه مارچ ادعا کرده بودند که در کنار "آزار و اذیت جنسی، معاش آنان در مقایسه با ملی پوشان مرد فوتبال امریکا کمتر است."

تیم ملی فوتبال زنان امریکا، به شمول نخستین جام جهانی فوتبال زنان در سال ۱۹۹۱، تا کنون سه بار قهرمان این جام بوده و چهار بار مدال طلای رقابت های فوتبال را در بازی های المپیک از آن خود کرده است.

تیم های فوتبال زنان آلمان – چین و اسپانیا – افریقای جنوبی، روز شنبه هشتم ماه جون به مصاف هم می روند.

رقابت های جام جهانی فوتبال زنان در نُه میدان ورزشی فرانسه برگزار می شود و قرار است رقابت نهایی این جام به تاریخ هفتم ماه جولای برگزار خواهد شد.

XS
SM
MD
LG