لینک های دسترسی

Breaking News

کار روی طرح بازگشایی مکاتب و پوهنتون‌ها آغاز شد - وزارت صحت


وزارت صحت عامۀ افغانستان می‌گوید که به دلیل فشارهای زیاد، ناگزیر است تا روی طرح بازگشایی مکاتب و پوهنتون‌ها با وزارت‌‌های معارف و تحصیلات عالی این کشور کار کند.

وحید مجروح، سرپرست وزارت صحت روز شنبه ۲۶ جون (پنجم سرطان) به خبرنگاران گفت: "کمیتۀ را امروز با اتحادیۀ مکاتب خصوصی، وزارت معارف و وزارت تحصیلات عالی تشکیل می‌دهیم و متخصصین در این مورد کار خود را آغاز می‌کنند. امیدوار استیم که تا اخر هفته طرح مناسبی را به خاطر میکانیزم بازگشایی مکاتب و پوهنتون‌ها [آماده بسیازیم]."

با گسترش شیوع موج سوم کروناویروس، حکومت افغانستان به تاریخ ۲۹ می (هشتم جوزا) تمامی مکاتب، پوهنتون‌های دولتی و خصوصی و مراکز آموزشی را نخست در ۱۶ ولایت و پس از آن در سراسر این کشور مسدود کرد.

آقای مجروح افزود که با مسدود شدن مکاتب، پوهنتون‌ها و مراکز آموزشی، انتشار شیوع کرناویروس در برخی ولایات این کشور سیر نزولی داشته است.

او از عدم توجه مردم به توصیه‌های این وزارت به هدف جلوگیری از کروناویروس در این کشور انتقاد کرد و گفت که در حال حاضر "بسترهای شفاخانه‌ها پر از مریضان کووید۱۹ است".

این در حالی است که وزارت صحت عامۀ افغانستان در کنار متوقف‌کردن فعالیت تمام تالارهای عروسی و کنفرانس‌ها، حوض‌های آب‌بازی، حمام‌های عمومی، سوناها، ورزشگاه‌ها، دو روز پیش گفت که جلسات غیرضروری در همه نهادهای دولتی و غیردولتی نیز متوقف شود.

همچنان وزارت صحت خواستار تعلیق ملاقات خانواده‌ها با محبوسین، توقف مسابقات ورزشی و تعلیق مراسم فاتحه‌خوانی عمومی در فضاهای سر بسته شده بود.

وزارت صحت عامۀ افغانستان از شاروالی‌های شهرهای بزرگ این کشور نیز خواست که باید محلات مزدحم شهرها را شناسایی و با تطبیق راهکارهای مشخص ازدحام را کنترول و فاصله اجتماعی را تنظیم کنند.

XS
SM
MD
LG