لینک های دسترسی

Breaking News

ارژنتاین با جام جهانی روسیه وداع گفت


لیونل میسی، کاپتان ارژنتاین، از ۲۰۰۲ به این سو در جام های جهانی فوتبال حضور داشته و احتمال حضور مجدد وی در ۲۰۲۲ کمتر وجود دارد
لیونل میسی، کاپتان ارژنتاین، از ۲۰۰۲ به این سو در جام های جهانی فوتبال حضور داشته و احتمال حضور مجدد وی در ۲۰۲۲ کمتر وجود دارد

تیم فوتبال فرانسه در یک رقابت تماشایی پر گول، ۴-۳ تیم ارژنتاین را شکست داد و راهی دور یک بر چهار جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸روسیه شد.

مبصرین فوتبال گول های تیم فرانسه را "دیدنی و مهار ناشدنی" برای دروازه بان ارژنتاین توصیف کرده می گویند که مربی تیم فوتبال فرانسه "به وجه احسن از نیروی جوان اعضای تیمش استفاده کرد و تیم ارژنتاین را غافلگیر و متعجب ساخت."

نخستین گول این رقابت در دقیقۀ ۱۳بازی توسط انتونی گریسمن با یک ضربۀ پنالتی وارد دروازۀ ارژنتاین شد. این پنالتی نتیجۀ دوش سریع کیلیان مپی مهاجم شمارۀ ۱۰ فرانسه بود که توپ را از نزدیکی گول فرانسه ربود و بااستفاده از دوش سریع خود، از خط دفاعی ارژنتاین گذشت و وارد محوطۀ جزایی آن تیم شد که مدافع ارژنتاینی را مجبور ساخت برای مهارش خطا کند.

مبصرین فوتبال پس از رقابت گفتند "خط دفاع ارژنتاین در برابر سرعت مپی فرانسه یی وامانده شدند."

اما ارژنتاین این رقابت را در دقیقۀ ۴۱ بازی با یک ضربۀ زیبای دی ماریا، مهاجم خط میانۀ تیم ارژنتاین مساوی کرد؛ ضربۀ که دی ماریا آن را از پشت محوطۀ جزای تیم فرانسه وارد دروازه کرد.

گریسمن، بازیکن تیم فرانسه یی که برای حفظ توپ با مدافع ارژنتاینی در کش و گیر است.
گریسمن، بازیکن تیم فرانسه یی که برای حفظ توپ با مدافع ارژنتاینی در کش و گیر است.

​اما نیمۀ دوم رقابت، زمانی فرانسه یی ها به یک بازی به گفتۀ مبصرین فوتبال "دور از انتظار و غافلگیر کنندۀ" پرداختند که مرکادو، مهاجم ارژنتاین در دقیقۀ ۴۸ بازی دومین گول تیمش را وارد دروازۀ فرانسه کرد.

فرانسه یی ها نه تنها موفق شدند با عبور از خط دفاعی ارژنتاین نتیجه را در دقیقۀ ۵۷ بازی، ۲-۲ مساوی سازند، بلکه کلیان مپی مهاجم تیز پای فرانسه در دقایق ۶۴ و ۶۸ بازی، با به ثمر رساندن دو گول نتیجه را ۴-۲ ساخت.

ارژنتاینی ها به ویژه لیونل مسی تلاش فراوان به خرج دادند تا بتوانند نتیجه را کم از کم به وقت اضافه بکشانند؛ تا اندازۀ این تلاش نتیجه هم داد و در دقیقۀ ۹۳ بازی سومین گول ارژنتاین توسط سرگیو اگوویرو وارد دروازۀ فرانسه شد؛ اما برای صعود به دور یک بر چهار کافی نبود.

لیونل مسی، ستارۀ تیم فوتبال ارژنتاین و بارسلونا که از ۲۰۰۶ به اینسو در جام های جهانی فوتبال حضور دارد، انتظار نمی رود در جام جهانی ۲۰۲۲ نیز شامل ترکیب تیم ارژنتاین باشد و مجبور خواهد بود بدون دستیابی به جام قهرمانی جهانی فوتبال با این حرفه وداع کند.

مبصرین فوتبال پس از رقابت فرانسه با ارژنتاین گفتند که تیم فرانسه امروز در تمام بخش های میدان، دفاع، خط میانه و خط حمله نشان داد که صلاحیت و توانمندی صعود به دور های بعدی را دارد.

XS
SM
MD
LG