لینک های دسترسی

Breaking News

روسیه و عربستان، آغازگر رقابت های جام جهانی روسیه اند


نخستین رقابت این جام در ستدیوم ورزشی لوژنیکی شهر مسکو برگزار می شود.
نخستین رقابت این جام در ستدیوم ورزشی لوژنیکی شهر مسکو برگزار می شود.

جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸، روز پنجشنبه (۱۴جون) با رقابت میان تیم های روسیه – میزبان رقابت ها و عربستان سعودی آغاز می گردد.

روسیه برای نخستین بار میزبان این جام است و تیم فوتبال این کشور تا کنون نتوانسته است نتیجۀ قابل ملاحظه یی از جام های جهانی فوتبال به دست آورد.

در آغازین روز جام جهانی که بدون شک با یک برنامۀ افتتاحیه همراه خواهد بود، مبصرین به این باور اند که روسیه تلاش نهایت خود را خواهد کرد تا نشان دهد که یکی از مدعیان جام جهانی فوتبال است.

روز جمعه (۱۵جون)، سه رقابت برگزار خواهد شد که در آن نخستین بازی، میان تیم های فوتبال مصر و یوروگوای برگزار می شود.

تاهنوز مشخص نیست که آیا محمد صلاح، مهاجم و کپتان تیم ملی مصر پس از مصدوم شدنش در رقابت لیگ قهرمانان اروپا، خواهد توانست در بازی افتتاحیۀ مصر با یوروگوای شرکت کند یا خیر.

تیم های مراکش – ایران و پرتگال – اسپانیا در گروه ب که بیشتر به گروه مرگ موسوم است، نیز روز جمعه راه اندازی خواهد شد.

رقابت روز پنجشنبه میان تیم های عربستان سعودی و روسیه، ساعت ۱۱ صبح به وقت شرق ایالات متحده که برابر می شود با ۷:۳۰ شام به وقت افغانستان آغاز می شود. رقابت های روز جمعه ساعت هشت صبح، ۱۱ قبل از ظهر و دو بعد از ظهر به وقت شرق امریکا برگزار می شوند.

شهر روستوف روسیه نیز میزبان رقابت های جام جهانیست
شهر روستوف روسیه نیز میزبان رقابت های جام جهانیست

نخستین جام جهانی فوتبال در سال ۱۹۳۰ میلادی برگزار شد که پس از آن به استثنای ۱۹۴۲ و ۱۹۴۶ که به خاطر جنگ دوم جهانی رقابت ها برگزار نشد؛ هر چهار سال بعد این رقابت های در یکی از کشور های جهان و یا به گونۀ مشترک توسط دو یا سه کشور راه میزبانی می شود.

لقب قهرمانی ۲۰ تورنمنت جام جهانی را هشت کشور جهان از آن خود کرده است که برازیل با کسب پنج لقب قهرمانی در صدر بیشترین برندۀ جام جهانی قرار داشته و تنها تیمی است که در هر جام جهانی حضور داشته است.

ایتالیا و آلمان هر کدام چهار بار جام را به خانه برده اند؛ ارژنتاین و یوروگوای هر کدام دو بار قهرمان جام جهانی فوتبال شده و انگلستان، فرانسه و اسپانیا فقط یکبار بر سکوی قهرمانی این تورنمنت تکیه زده اند.

تیم ملی فوتبال آلمان، مدافع لقب قهرمانی از مدعیان این جام به حساب می رود؛ فرانسه، انگلستان، پرتگال – قهرمان جام ملت های اروپا، و برازیل از جمله تیم هایست که هر آن می توانند برای حریف های خود درد سر ایجاد کنند.

جام جهانی فوتبال روسیه که ۲۱مین تورنمنت جهانی فیفا است، میزبان ۳۲ تیم می باشد که قرار است در هشت گروه نخست به گونۀ گروهی به رقابت بپردازند.

در جام ۲۰۱۸ فوتبال روسیه تیم های ایتالیا – قهرمان چهار مرتبه یی و هالند حضور ندارند اما تیم فوتبال آیسلند برای نخستین بار توانست در این جام اشتراک کند.

قطر در سال ۲۰۲۲ و ایالات متحده، کانادا و مکسیکو به گونۀ مشترک در ۲۰۲۶ جام جهانی فوتبال را میزبانی خواهند کرد.

XS
SM
MD
LG